  • Date: Fri, 02 Mar 2007 05:09:08 +0100
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązek meldunkowy niezgodny z przepisami UE?
    <1...@k...googlegroups.com>

    Luke napisał(a):

    > Bardzo trudny do zgadniecia: zmiana miejsca zamieszkania! Sam
    > przyznales, ze przenaszac sie do innego miasta i mieszkajac tam przez
    > XX dni istnieje obowiazek zameldowania sie, chocby tymczasowego.

    Primo: zmiana miejsca zamieszkania nie jest regułą - w końcu posłowie
    nie nocują na sali sejmowej a niektórzy mogli (tu może się zdziwisz ;->
    ) i tak już mieszkać w Warszawie. Podobnie z innymi kacykami...

    Secundo: myślisz, że w dobie szukania "haków" na wszystko i wszystkich
    nie starają się dopilnować takiej dupereli, hmm?

    Tertio: w przypadku pobytów w hotelach itepe meldowanie "odbębnia"
    automatycznie sam taki hotel i gość może mieć to w nosie (i zdaje się
    posłowie przyjezdni pomieszkują sobie w *hotelu* poselskim)

    Quatro: w wykładni jest mowa o swoistym "ośrodku egzystencji" (nie
    dosłownie oczywiście ;) ), nawet czasowym. Więc jeśli ktoś tylko od
    czasu do czasu "wpada" z aktówką i szczoteczką do zębów z Warszawy, ale
    swój czajnik i całą resztę środków niezbędnych do egzystencji zostawia
    sobie np. w Gdańsku (dokąd "co chwila" wraca) to oczywiście meldować się
    nigdzie nie musi (ponownie apeluję, żebyś zapoznał się z ustawą o
    ewidencji ludności i postarał się ją zrozumieć).

    > Paszport w reku to chyba standard podrozowania, nie?

    > To jest Twoja wlasna interpretacja. W poprzednim poscie piszesz
    > "istnieje raczej w
    > formie sugestii". Niestety w prawie nie ma (a moze raczej (sic!) nie
    > powinno byc) miejsca na "raczej", "prawie" czy "moze".
    > Albo sie trzeba meldowac, albo nie. Ty wybierasz sobie interpretacje
    > na "nie" /nie zameldujesz dziecka u babci/. Twoja "wolnosc", Twoj
    > wybor.

    Prawo to nie jest jednoznaczny program komputerowy, który się tylko w
    kółko uruchamia. Prawo podlega interpretacji. Dlatego też pecety nie
    zastąpiły jeszcze sędziów ;->

    > Dziwne tylko, ze jednoczesnie twierdzisz, ze te przepisy sa Ok. Bo dla
    > mnie sa one forma zniewolenia.

    Całe społeczeństwo to forma zniewolenia...

    > Dla Ciebie, bo dla mnie /i wielu innych/ duzy problem ideologiczny.

    ROTFL

    Dziwne, że DMCA ci nie przeszkadza... To dopiero zniewolenie....

    > Jesli nawiazujesz do sytuacji w USA to masz strzepkowe wiadomosci. Ale
    > to juz inny watek.

    Nie, nie strzępkowe. Z relacji bezpośrednio zainteresowanych z różnych
    rejonów USA z zabudową jednorodzinną, ale gęstszą niż jedno ranczo na
    parę hektarów.

    > Raczej zal, gdy widze Polska biernote i miernote. Z takim nastawieniem
    > to przez 100 lat nic sie nie zmieni, a ludzie beda tylko lizali tylki
    > wladzy.

    ROTFL

    Patrząc na twój religijny zapał wyraźnie widzę głównego bohatera
    Zapisków Oficera Armii Czerwonej :) W ZSRR wszystko najlepsze, w ZSRR
    całkowita swoboda (i wszędzie indziej to zniewolenie).

    A ja przynajmniej nie muszę sie obawiać, że nie wpuszczą mnie do
    krajowego samolotu, bo jakiś matoł wymyślił jakąś durną "czarną listę" i
    jeszcze nie do końca wiedział, jak ją wypełnić. I nie wywiozą mnie bez
    wyroku do obozu koncentracyjnego, bo np. zbyt arabsko wyglądam.

    > Abonament za posiadanie odbiornika juz placic trzeba, Ty pewnie nie
    > mialbys tez nic przeciwko podatkom od pralki i odkurzacza, a ja bym
    > mial.
    > To kolejny przepis rodem z PRL-u. Nie wspominajac o innych wynalazkach

    No popatrz... Ja nie wiedziałem, że w Wielkiej Brytanii mieli PRL...

    O! Czyżbyś, drogi ignorancie, nie słyszał o brytyjskiej "TV license"?
    Cóż, naturalizacja postępuje... Jeszcze trochę i zapomnisz, gdzie Polska
    w ogóle się znajduje i będziesz mylił (a może już mylisz?) Irak z
    Iranem, a Korei Południowej będziesz szukał w Australii ;)

    > w stylu ZUS czy skladki zdrowotne. Naprawde dziwi mnie ze w Polsce
    > ludzie lykaja to bez zadnego glebszego zastanowienia sie...

    Dziwne, bo ja żadnych składek zdrowotnych nie płacę. Z ZUSem też się nie
    znam...

    > Nie mam z wjazdem do USA zadnych problemow a bywam w tym kraju dosc
    > czesto. Zniesienie wiz nic mi nie da.

    A ja nie mam zamiaru robić za potulnego petenta czekającego na łaskę
    dostania tej ich gównianej promesy wizy i zdawania się na łaskę dupka z
    imigracji, który może już na miejscu odmówić prawa wjazdu, bo mu się np.
    "arafatka" z terroryzmem skojarzyła...

    > Mam wielu znajomych, ktorzy nie mieli problemu ze usyskaniem wiz.
    > Apropos, w UE tez sa wizy dla obywateli spoze UE,wiec co za roznica?

    Niestety dla obywateli USA nie ma obowiązku wizowego, a szkoda. Kaczorki
    włażą Bushowi bez wazeliny...

    Pomijam już taki detal, że cywilizowane, uczciwe kraje jeśli już stosują
    wizy to prawdziwe wizy, a nie jakie "promesy".