    From: "Beniamin" <b...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Obowiązek alimentacyjny wzgledem rodziców
    Date: Thu, 03 Mar 2005 00:12:57 GMT

    > Mam nastepujacy problem. Dzisiaj skontaktowała się ze mną opieka społeczna
    > i chcą zebym do nich przyszedł w zwiazku z postepowaniem alimentacyjnym
    > mojego ojca. Z tego co zrozumialem przez telefon to chca oni zebym placil
    > mojemu ojcu alimenty.
    [...]
    > Jest jaki kolwiek sposób na załatwienei tego tak zeby neizaleznei od mojej
    > sytuacji finansowej, obowiazek alimentacyjny na mnie nie ciązył ?

    Sąd może nie przyznać alimentów, jeżeli ich przyznanie jest sprzeczne z
    zasadami współżycia społecznego. Zgromadź jak najwięcej przekonujących
    dowodów, że ojciec Cię zaniedbywał, nie czynił osobistych starań o Twoje
    wychowanie i nie łożył na Twoje utrzymanie przez szereg lat. Najlepiej by
    było, gdybyś przedstawił dowody jego uchylania się od płacenia alimentów na
    Ciebie, ale jeśli nawet nie było alimentów, to staraj się to udowadniać
    inaczej (dołączając akta sprawy rozwodowej rodziców jeśli tam coś jest,
    powołując świadków itd.).
    Nie gódź się dobrowolnie na alimenty.
    Życzę powodzenia,
    Beniamin