  • Data: 2005-08-02 17:44:16
    Temat: Re: Obniżka pensji
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:dco705$hdv$1@opal.icpnet.pl lim <s...@i...pl> pisze:

    > grozi.
    > tzn. , że mogę nie przyjąć wypowiedzenia ?? Proszę mi to objaśnić co dalej
    > firma ze mną zrobi itd.
    Oczywiście, że możesz, ale to bez znaczenia. Możesz to najwyżej nieco
    opóźnić. Zostanie Ci przedstawione w sposób umożliwiający zapoznanie (czyli
    w myśl prawa skutecznie doręczone) tzw. wypowiedzenie waruków pracy i płacy,
    które będzie zawierać wypowiedzenie dotychczasowej płacy oraz propozycję
    nowej (podst. jest art. 42 KP). Okres trwania wypowiedzenia jest zależny od
    czasu zatrudnienia (art. 36 § 1) i rodzaju umowy o pracę (zakładam, że
    jesteś zatrudniony na czas nieokreślony).
    Jeżeli nie zgodzisz się na nowe warunki wypowiedzenie warunków pracy i płacy
    staje się wypowiedzeniem umowy o pracę i z upływem okresu wypowiedzenia
    umowa jest rozwiązana. Jeśli nie odmówisz (pisemnie) przed upływem połowy
    okresu wypowiedzenia przyjmuje się, że sie zgadzasz na nowe warunki (art. 42
    §3 KP).
    Ogólnie to wszystko, poczytaj KP, szczególnie oddział 2 i 3.

    Jotte