  • Data: 2009-03-10 16:58:56
    Temat: Re: Obniżenie pensji w okresie wypowiedzenia - umowa o pracę
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:gp63g5$849$1@inews.gazeta.pl blue

    > W lutym 2009 złożyłem wypowiedzenie umowy o pracę z moim obecnym
    > pracodawcą z 3 miesięcznym okresem wypowiedzenia. Dziś tj 10 marca 2009
    > pracodawca podstawił mi aneks do umowy o pracę gdzie "proponuje"
    > obniżenie mojej pensji o 30% - pytanie czy pracodawca ma prawo obniżyć
    > pensje pracownikowi w okresie wypowiedzenia (na 3 mies)? Z tego co wiem
    > niepodpisanie tego aneksu jest równoznaczne z rozwiązaniem umowy o pracę
    > z "winy" pracownika ale co jeśli pracownik złożył wcześniej wypowiedzenie?
    Ja to nie wiem, naprawdę, skąd się jeszcze takie kutafony pracodaFcy biorą.
    Pracujesz zasadniczo do 31.05.2009.
    Aneks to propozycja porozumienia zmieniającego. Odrzuć na piśmie.
    Może dostaniesz wypowiedzenie zmieniające. Odrzuć (pisemnie) przed upływem
    połowy okresu wypowiedzenia.
    Do końca umowy pensja jak na umowie (wyjąwszy elementy "uznaniowe" rzecz
    jasna).
    Żadna tam "wina" pracownika, wypowiada pracodawca. Tyle, że za późno i
    bezskutecznie.

    --
    Jotte