  • Data: 2013-04-24 09:55:46
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24.04.2013 07:30, Dominik & Co pisze:

    > Momento: nie masz żadnego odruchu niezgody na _przymuszanie_ ludzi
    > do jakichś tam działań, byleby były "obiektywnie korzystne"?

    To znaczy to jest pewne uproszczenie, oczywiście lepiej działa jak się
    prowadzi np. edukację. Ale sama edukacja również jest ,,przymuszana''
    (obowiązek nauki) i choć większość rodziców rozumie temat i wysyłało by
    dzieci do szkoły nawet bez obowiązku nauki, to niestety różnie bywa.

    Akurat temat gimnastyki tak sobie padł z powietrza, westchnąłem że
    dobrze byłoby i nie zostały opracowane żadne szczegóły koncepcji, co już
    pisałem Gotfrydowi. Więc może ci się jawić np. jako ,,postawmy przy
    każdym policjanta, co będzie rano pilnował''.

    > Przymusowa gimnastyka, bezwzględny zakaz palenia (jest obiektywnie
    > szkodliwe dla zdrowia), zakaz sportów ekstremalnych czy inne
    > tego rodzaju?

    No owszem. Akurat przyzwolenie na narkotyzowanie się nikotyną (i przy
    okazji zatruwanie substancjami trującymi) jest wynikiem zaszłości
    historycznych, podobnie jak na odurzanie się alkoholem. Akurat myślę, że
    papierosy powinny być zakazane, choćby dlatego, że są szkodliwe dla
    INNYCH. I w sumie cały świat w kierunku ich zakazania idzie. Nie jednym
    ruchem, żeby nie wyszło jak prohibicja w USA, ale krok po kroczku.
    Zauważ, że zakaz palenia w coraz większej liczbie miejsc jest standardem
    nie polskim, a zachodnioeuropejskim i usańskim także. A akcyza -
    zniechęcacz finansowy - stanowi już chyba z 90% ceny fajek.

    > Powiedz, że żartujesz, proszę.
    > Bo to uwielbienie dla totalitaryzmu jest przerażające.

    To nie ma nic wspólnego z totalitaryzmem. Można mieć demokrację, wiele
    partii, wolność informacyjną a prowadzić działania prospołeczne.

    Twierdzenie, że palenie jest szkodliwe jest obiektywne i zaprzeczają mu
    nieliczni i raczej nie nazwałbym tego zaprzeczania mądrym. Więc nie ma
    tu totalitarnej dezinformacji.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek