    From: <s...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT] Umowa zlecenie a składki ZUS
    Date: Tue, 11 Sep 2007 15:32:38 +0200

    > Dobrze. Moje Stowarzyszenie musi zlecić trenowanie grupy młodzieżowej...
    > Teraz lepiej?

    > Da się bo księgowa, która mi to prowadzi tak właśnie robi i mówi że nie ma
    > problemu tylko zastanawiamy sie co z tym ZUS'em jeżeli trener jest
    > zatrudniony praktycznie w dwóch zakładach pracy

    Zmień ksiegową. Powaznie! Taka może Ciebie wiele kosztowac...
    Zapytaj zatem ksiegowej np. jaki temu pracownikowi "zatrudnionemu na umowę
    zlecenia" przysługuje wymiar urlopu... Bo KAŻDEMU pracownikowi przysługuje.

    NIE DA SIĘ zatrudnić na umowę zlecenia. Zatrudnić możesz tylko na umowę o
    pracę. Nawet jak ona się będzie w nagłówku nazywać umowa zlecenia czu umowa
    o dzieło, a z treści bedzie wynikać że jest to umowa dotyczy zatrudnienia,
    to będzie umowa o pracę. Po szczegóły wysyłam do Kodeksu Pracy.

    Można zlecić wykonanie jakiejś roboty dla tego trenera i podpisać umowę
    zlecenia. Wówczas będzie on wykonywał dla was to zlecenie (ALE NIE BĘDZIE U
    WAS ZATRUDNIONY, nie będzie waszym pracownikiem!). Tu po szczegóły wysyłam
    do Kodeksu Cywilnego.