eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawogwarancjaRe: [OT]Re: gwarancja
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!wsisiz.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-
    02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!no
    t-for-mail
    Date: Mon, 28 Jan 2013 13:54:21 +0100
    From: m <m...@g...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:17.0) Gecko/17.0 Thunderbird/17.0
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT]Re: gwarancja
    References: <kdu4te$q09$1@news.task.gda.pl>
    <5102c1e9$0$26687$65785112@news.neostrada.pl>
    <5103f1f8$0$26708$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke0rpj$87t$1@news.task.gda.pl>
    <5104110e$0$1222$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke1a36$g39$2@news.task.gda.pl>
    <51043e93$0$1315$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke1f60$tpu$1@news.task.gda.pl> <ke5cv7$pk4$1@dont-email.me>
    <ke5des$r7e$1@news.task.gda.pl>
    <51066849$0$1316$65785112@news.neostrada.pl>
    <51067238$0$26707$65785112@news.neostrada.pl>
    <ke5s0m$589$1@news.task.gda.pl>
    In-Reply-To: <ke5s0m$589$1@news.task.gda.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 41
    Message-ID: <510674fd$0$26709$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.45.35
    X-Trace: 1359377661 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 26709 83.11.45.35:52030
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:714329
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 28.01.2013 13:47, Liwiusz pisze:
    > W dniu 2013-01-28 13:42, m pisze:
    >> Trochę offtopicznie - czy nie macie wrażenia że gwarancja staje się
    >> powoli czymś martwym, coś jak weksel?
    >
    > Bój się Boga, weksel martwy? :)))

    W życiu codziennym - oczywiście. Od "święta", przy braniu kredytu czy
    coś w tym stylu - statystyczny człowiek się spotka z wekslem. Ale poza
    tym - marne szanse.

    Na pewno bardziej martwy niż w czasach kiedy "Friedmann ma weksel
    Szapira z żyrem Glassa, rewindykator jest Barmsztajn...".

    >
    >
    >> W sensie - że formalnie niby jest i w większych sprawach (typu kotły
    >> gazowe, dreamlinery czy jakieś tam ciągniki widłowe) ma zastosowanie,
    >> ale w życiu codziennym wyparła ją polityka marketów (a co za tym idzie -
    >> sklepów) żeby takie sprawy rozpatrywać we własnym zakresie "na paragon"?
    >>
    >> Od co najmniej 10 lat ani razu nie podbijałem karty gwarancyjnej, więc
    >> co za tym idzie, nie miałem w wielu przypadkach (jeżeli nie w
    >> większości) ważnej gwarancji. A reklamowałem w wielu przypadkach,
    >> właśnie u sprzedawcy.
    >
    > Generalnie ustawa konsumencka jest lepsza od standardowych warunków
    > gwarancji, więc słusznie wypiera gwarancje.

    Wg mnie nie. Bo w ustawie ciężar dowodu spoczywa na mnie po pół roku,
    poza tym obejmuje tylko wady które były w momencie zakupu. Poza tym,
    dotyczy tylko obrotu konsumenckiego. Teoretycznie.

    W praktyce, reklamuję z powodzeniem niezależnie od tego czy minęło pół
    roku, czy półtora, czy jako konsument czy jako firma.

    Śmiem twiedzić że większość z moich reklamacji nie jest na podstawie
    uprawnień do reklamacji na podstawie niezgodności towaru z umową, tylko
    na podstawie wewnętrznej polityki sprzedawcy.

    p. m.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1