  • Data: 2013-12-24 15:12:43
    Temat: Re: OFE - zabór mienia
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl>

    > [...]
    >
    > Wszystkie. Systemy
    > bankowe/TFI/giełdy/nieruchomości/złoto/srebro/miedź/
    ropa,
    > czy wreszcie zwykła gotówka - to wszystko podlega raz cyklom, dwa
    > inflacji,
    > trzy zakusom rządzących, w dużo większym stopniu niż ma to miejsce z
    > systemem
    > emerytalnym. Przy czym podkreślam: _gwarantują_, co nie znaczy że będą
    > na odpowiednio wysokim poziomie dla każdego i w każdym momencie. To znaczy
    > że jest większa szansa że będą niż że przetrwają oszczędności gromadzone
    > w inny sposób.

    Jaka gwarancja ?! To, że jakiś system emerytalny zawsze będzie istniał ma
    się nijak do konkretnego ludzia, który może wypaść z tego systemu.

    > Jestem inteligentny i umiem sobie różne wskaźniki sam policzyć, zanim
    > wyśle
    > to do mnie ZUS (który i tak stosuje duże uproszczenia). Skoro wiem
    > (z wyprzedzeniem) że demografia jest przeciwko nam i długość życia się
    > zwiększa,

    Policzyłeś, że to jest powodem zapaści ???

    > to nie upatruję w magicznych 65/67 latach zbawienia, tylko nastawiam się
    > na
    > pracę w dłuższym okresie.

    Sto lat, sto lat, niech żyje żyje nam ...

    > Tacy jesteście zapatrzeni w "ja/moje" i tak się koncentrujecie w to by
    > dojebać naszemu krajowi, a żaden nie zauważył, że to jest ogólny trend
    > na świecie? I że należy się na to przygotować (psychicznie/kondycyjnie),
    > a nie drzeć szaty?

    Harakiri ?

    > Proszę, garść linków:
    >
    > http://usatoday30.usatoday.com/money/perfi/retiremen
    t/story/2012-01-23/working-retirement/52759600/1
    > http://www.businessweek.com/articles/2013-09-26/form
    er-executive-tom-palome-spends-his-retirement-flippi
    ng-burgers
    > http://forsal.pl/artykuly/734077,system-emerytalny-w
    -usa-pracujacy-seniorzy-emerytury-tom-palome.html
    > (po polsku)
    > http://www.businessweek.com/news/2012-10-16/retireme
    nt-no-option-for-older-workers-in-europe-s-crisis
    > http://www.businessweek.com/videos/2013-09-23/boomer
    s-find-they-need-work-to-support-retirement

    > Żeby się któremuś przypadkiem nie wydawało, że tylko w Polsce są takie
    > problemy.
    > I nie, ZUS nie jest temu winny.

    A masz jakieś porównanie jak Polska ma się do tych innych krajow ? :-)