  • Data: 2008-01-28 07:40:39
    Temat: Re: OEM i płyta główna
    Od: Jacek_P <Z...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl> napisal:
    > Nie jestem fanatykiem MS, natomiast nie podoba mi się, gdy ktoś oszukuje
    > zasłaniając się teoretycznie nieprecyzyjną licencją i nie ma odwagi nazwać
    > tego oszustwem.

    Nonsens. Sprzedaz oprogramowania w wykonaniu MS to biznes, a nie dzialalnosc
    charytatywna. Ich umowy licencyjne maja charakter adhezyjny, bo nie masz
    praktycznie zadnej mozliwosci ich negocjowania, jezeli nie jestes duza
    ponadnarodowa korporacja. W tej sytuacji nie ma mowy o moralnosci, ale
    jest mowa o wykorzystywaniu wszystkich swoich uprawnien i ewentualnych
    luk prawnych na swoja korzysc. Microsoft robi to od zawsze, wiec nie ma
    mowy o zadnym 'oszustwie'. To tylko zwykla strategia biznesowa.

    Jedyny kaganiec nalozony na chciwosc MS to *nieliczne* regulacje prawne.
    Cala reszta regulacji to stworzony pod amerykanski przemysl softwarowy
    namordnik nalozony uzytkownikom. Patologia jest wprowadzanie jako
    regulacji domniemanej posiadania licencji na oprogramowania. Powinno
    byc dokladnie na odwrot. Z tego patologicznego domniemania korzysta
    policja i BSA. Musisz udowadniac niewinnosc wobec zarzutow *prywatnej*
    firmy. W przypadku wykazania tejze niewinnosci nie mozesz skarzyc policji
    i BSA o odszkodowanie za bezzasadne pomowienie.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek