  • Data: 2006-03-27 11:55:32
    Temat: Re: OEM
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik in <e069c0$osj$1@nemesis.news.tpi.pl> wrote:

    > Od strony cywilnej jest to w sumie naruszenie warunków umowy, ale jak je
    > dowieść przed sądem?

    No tak, tylko że nikomu nie daje się do przeczytania licencji przed zakupem
    oprogramowania, a skoro zapłaciłem (załóżmy że nie jestem informatykiem i
    nie wiem co to OEM), kupuję komputer z Windowsem, nie wnikam czy to OEM,
    czy BOX bo nawet nie wiem, że istnieje takowy podział, dla mnie OEM na
    fakturze to jakiś niezrozumiały symbol. Po pół roku komputer mi się spalił,
    no to kupiłem sobie drugi, ale już bez Windowsa, bo przecież tego mam i
    pewnego dnia dostaję wezwanie do sądu o naruszenie zasad licencji? A
    podpisywałem coś? Znak kilka przypadków naruszenia warunków licencji i
    wygranych przez powodów spraw przed sądem, ale te licencji dotyczyły
    oprogramowania dedykowanego i kupujący dostawał takową do przeczytania
    przed zakupem i musiał ją podpisać przy zakupie.

    --
    Tomasz Motyliński