  • Data: 2006-03-27 15:30:04
    Temat: Re: OEM
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zbynek Ltd. in <e08kjq$nf9$1@inews.gazeta.pl> wrote:

    > Jak ten Windows znalazł się na Twoim dysku?
    > Przelał się tam strumieniem hiperprzestrzennym? Czy może go
    > zainstalowałeś?

    Ale nie przeczytałeś mojego posta dokładnie, wyjaśnię CI więc to dokładnie,
    załóżmy że kupiłem komputer z zainstalowanym systemem Windows XP Home OEM.
    Nie instalowałem tego Windowsa, zapłaciłem za niego, nikt nie mówił mi, o
    tym, że to jakiś OEM i co to w ogóle oznacza, a nawet jak mówił, to nie
    udowodni mi tego, bo _niczego_ _nie_ _podpisywałem._ Teraz po roku
    użytkowania zepsuł mi się powiedzmy RAM, no to sobie wymieniam, po jakimś
    czasie uszkodził się inny element i tak po kolei wymieniłem cały komputer
    (załóżmy, że dysk się nie popsuł, więc nie musiałem reinstalować systemu) i
    co i przychodzi jakaś kontrola i stwierdza, że ten system jest nielegalny,
    bo nie do tego sprzętu był kupiony.

    Nie no sorry, to powiem Ci, że nawet instalację LPG legalnie przełożyłem w
    tym roku z jednego auta do drugiego, co prawda nie obyło się bez dymu i
    interwencji prawnika, ale wyszło na moim. Myślę więc, że taki M$ mógł by
    mnie cmoknać, gdyby wytoczyli mi sprawę, że złamałem warunki licenji,
    której nikt przed zakupem mi nie pokazał i której nie podpisałem w momencie
    zakupu w związku z oprogramowaniem za które zapłaciłem. Myślę, również, że
    ludzie w M$ mają tego świadomość, a sama OEM jest tak naprawdę pretekstem
    do obniżenia ceny Windowsa, który po tej obniżce i tak nie jest wart
    pieniędzy, które za niego wołają.

    Na całe szczęście nigdy się o tym nie przekonam, bo używam tylko i wyłącznie
    linuxa (ale to już zupełnie inna historia).

    --
    Tomasz Motyliński