  • Data: 2003-07-25 15:07:35
    Temat: Re: OC samochodu
    Od: "JarekT" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jestem "szczęśliwym" posiadaczem Mercedesa 123. Dwa lata temu się popsuł i
    > wymaga gruntownej naprawy. Przez ten okres nie opłacałem składki OC
    pomimo,
    > iż pozostawał on zarejestrowany. Słyszałem, że płacąc następną składkę
    będę
    > musiał zapłacić zaległe. Czy to prawda? Może bardziej opłaca się go nie
    > remontować i kupić inny samochód a ten zezłomować? Czy jest jakieś wyjście
    > tej sytuacji? Proszę o pomoc.

    Podstawowa sprawa, to czy wypowiedziałeś firmie ubezpieczeniowej umowę o
    ubezpieczenie OC. Możesz to zrobić jeśli:
    - sprzedałeś auto
    - zezłomowałeś
    - kończy się okres ubezpieczenia i nie zamierzasz dalej korzystać z usług
    tej firmy.
    Jeśli nie wypowiesz umowy, to wiele T. Ubezp.uważa ją za przedłużoną na
    następny rok - przeczytaj umowę.
    W tej sytuacji firma ubezpieczeniowa będzie cię pewnie ścigać za zaległe
    składki.
    Zezłomowanie lub sprzedaż po 2 latach nic tu nie da, bo tam będzie data.
    Jeśli chcesz pozostawić sobie ten samochód, to doczekaj do końca okresu
    ubezpieczenia i wypowiedz umowę (pewnie upomną się o zaległe wpłaty).

    Pozdrawiam
    Jarek