  • Data: 2007-05-14 12:02:30
    Temat: Re: OC- problem
    Od: Sebcio Łastowski <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    krys pisze:

    > Widzę, że się na tym znasz, więc pozwolę sobie zadać Ci pytanie :-). Czy

    Przeceniasz mnie, nie znam się na tym ponad to co wiem z własnej
    praktyki sprzedającego i kupującego auto ;)

    > TU może sobie samo z siebie bez powiadamiania kogokolwiek (ani
    > poprzedniego, ani nowego właściciela) jednostronnie zerwać umowę?
    > Załóżmy, że nowy właściciel chce kontynuować OC u ubezpieczyciela
    > starego właściciela, TU proponuje "przeniesienie" (cokolwiek to
    > znaczy), po czym okazuje się, że ani stary właściciel, ani nowy nie ma
    > ważnej polisy. Na mój gust, to powinni poinformować kogoś, ze jest
    > niedopłata, brakuje jakiegoś dokumentu , etc ostatecznie że maja
    > klienta w głębokim poważaniu, ale nie udawać, że nic sie nie dzieje.

    O ile mi wiadomo, nie ma możliwości zerwania polisy OC. Wręcz
    przeciwnie, jeśli nic nie zrobisz istniejąca polisa ulega przedłużeniu z
    automatu. Ja miałem tak ostatnio, przed zakończeniem ważności polisy
    przyszła do mnie nowa na następne 12 miesięcy, z blankiecikiem wpłaty.
    Co do Twojego przypadku - jeśli występować będzie jakakolwiek
    niedopłata, TU będzie Cię ścigać jak za każdą inną należność (z praktyki
    wiem, że ściganie jest efektywne) ale polisa będzie cały czas ważna.
    Zresztą warto zwrócić uwagę na to, że policja drogowa nie interesuje się
    dowodem wpłaty za polisę - ich interesuje wyłącznie sama polisa. Coś
    więc z tego wynika...

    Generalnie zarejestrowane auto nie ma prawa nie mieć ważnej polisy OC a
    TU nie ma prawa odmówić wydania polisy.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio Łastowski * Gdańsk, PL