    From: Matt <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OC / PZU sprawca pijany - co robić
    Date: Fri, 10 Oct 2008 03:43:40 -0700 (PDT)

    On 10 Paź, 12:22, "LukaszS" <l...@p...onet.WYTNIJpl> wrote:
    > PZU tego na pewno nie zapłaci.

    PZU ma obowiązek zapłacić - rozliczenia między PZU a sprawcą i
    właścicielem poszkodowanego nie obchodzą - ważne jest tylko żeby było
    potwierdzenie, że jest sprawca i kierował danym pojazdem.

    Opcji jest kilka - dogadanie się ze sprawcą żeby potwierdził w PZU
    sprawę, notatka policyjna (PZU może kręcić nosem), wyrok skazujący za
    spowodowanie wypadku po pijanemu dla sprawcy.

    > Jesli nie masz AC, to nie wiem - poszukaj na stronie Funduszu Gwarancyjnego.

    O ile samochód którym jechał sprawca (nieważne czy pijany i czy
    właściciel) miał OC, to Fundusz Gwarancyjny nic tu do rzeczy nie ma.
    Fundusz Gwarancyjny płaci tylko jeśli OC nie było lub nie da się
    sprawcy ustalić (plus kilka innych przypadków, ale wszystkie tego
    typu).

    --
    Regards
    Matt