    Subject: Re: O mafii lekowej
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <5d35cfe2$0$536$65785112@news.neostrada.pl>
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Date: Mon, 22 Jul 2019 19:59:37 +0200

    W dniu 2019-07-22 o 17:01, cyklista pisze:

    > Dlaczego nie tak? To najprostszy sposób.

    Dlatego, że po sprzedaży do innej hurtowni leki są nadal w kraju.

    > Oczywiście może sprzedać też
    > jakiemuś zakładowi leczniczemu hurtową ilości jak i paru innym podmiotom
    > uprawnionym do obrotu czy posiadania leków.

    To nadal nie będzie wywóz za granicę, bo po sprzedaży podmiotowi
    leczniczemu leki zostają w kraju i są w posiadaniu tego podmiotu.

    > Bajki że to sie odbywa na zasadzie wystawiania recept przez tabuny
    > lekarzy itd można własnie między bajki włozyć.

    Ja tam nie wiem jak to jest, ale skoro są doniesienia, że lekarze
    właśnie takie tabuny recept bez pokrycia wystawiają, to czemu nie wierzyć?

    > Wystawianie fikcyjnych recept i branie pieniędzy z funduszu to inny
    > rodzaj działalności przestępczej i raczej indywidualny a nie masowy, i
    > akurat ten mechanizm jest ścigany i winni karani bo tu tylko można było
    > ukraść tysiące a najwyżej milionik.

    Czyli argumentujesz "nie wiem, nie wyobrażam sobie, więc to nieprawda".

    A tymczasem 10 sekund googlania:

    http://www.rynekzdrowia.pl/Farmacja/Brakuje-lekow-w-
    polskich-aptekach-bo-sa-wywozone-nielegalnie-za-gran
    ice,181692,6.html

    "Nieuczciwe firmy zakładają prywatne przychodnie, które wypisują recepty
    na rzadkie leki, które następnie lądują za granicą."

    --
    Liwiusz