    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Subject: Re: O co w tym wszystkim chodzi!
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <0...@g...com>
    <yrqe2xlfbc6m$.udjbydp653rv.dlg@40tude.net>
    <e...@g...com>
    <1...@4...net>
    <b...@g...com>
    <1v84nc8cnfd54$.1glhceoqp5v7p$.dlg@40tude.net>
    <d...@g...com>
    <o...@4...net>
    <5ea99a0e$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Thu, 30 Apr 2020 11:14:39 +0200

    Dnia Wed, 29 Apr 2020 17:15:25 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Po pierwsze chciałbym link do miejsca, gdzie on tak obiecał, bo o ile
    > kojarzę, to obiecywał pełen samolot oraz wspominał coś, ze ma ładowność
    > 400 ton, ale nie mówił, ze tych masek będzie 400 ton.

    https://konkret24.tvn24.pl/polska,108/400-ton-sprzet
    u-medycznego-w-najwiekszym-samolocie-swiata-to-niemo
    zliwe,1012659.html

    "7 kwietnia Polska Agencja Prasowa cytowała komunikat KGHM Polska Miedź o
    sfinansowanym przez tę spółkę, wspólnie z Grupą Lotos, zakupie i
    transporcie sprzętu medycznego z Chin: "Na wypełnionym po brzegi pokładzie,
    mieszczącego aż 400 ton ładunku samolotu, znajdzie się nawet 7 milionów
    maseczek typu P2, kilkaset tysięcy kombinezonów ochronnych i kilkaset
    tysięcy przyłbic" - poinformował KGHM.

    Dzień później na Twitterze Ministerstwo Aktywów Państwowych podało, że po
    świętach "wyląduje kolejny transport sprzętu medycznego zakupionego przez
    @kghm_sa i @GrupaLOTOS. Aż 400 ton środków do walki z #koronawirusem
    dostarczy wynajęty specjalnie do tego największy na świecie samolot Antonow
    An-225 Mrija". Ten wpis podał dalej wicepremier Jacek Sasin, szef MAP."

    Kiedy sprawa się rypła, tonaż zamienił się w objętość.
    Słyszałem o równoważności masy i energii, ale równoważność ciężaru i
    objętości to jednak nowość.

    > Po drugie, gdyby nawet Premier "walnął" walną takiego babola, to
    > powielanie tej bzdury i udawanie, że się nie wie, że objętościowo nie
    > zmieściło się tam 400 ton maseczek też najlepiej o autorze nie świadczy.

    Babol jest jeszcze większego kalibru, bo okazało się, że te wspaniałe
    maseczki nadają się tylko do dudy.
    Podaję linkę do omówienia, bo GW płatna:
    https://wiadomosci.radiozet.pl/Polska/Polityka/Masec
    zki-z-Chin-sprowadzone-przez-KGHM-bez-certyfikatow-p
    odaje-Gazeta-Wyborcza

    "Kilka dni temu "GW" informowała, że sprowadzony do Polski sprzęt nie
    posiada wymaganych certyfikatów. Doniesieniom tym stanowczo zaprzeczał KGHM
    grożąc nawet gazecie pozwem sądowym za powielanie informacji o ewentualnych
    wątpliwościach przy certyfikatach sprzętu z Antonowa.

    "GW" przypomina, że "certyfikat" którym na Twitterze chwalił się prezes
    KGHM Marcin Chludziński, wystawiła włoska firma ECM, która nie ma prawa
    nadawania znaku CE (oznacza zgodność z unijnymi normami) środkom ochrony
    indywidualnej. Na antenie TVP Info, Chludziński przekonywał jednak, że
    sprowadzony sprzęt posiada wszystkie niezbędne zgody. Chwalił się m.in.
    certyfikowaniem przez amerykańską Agencję Żywności i Leków (FDA). Zdjęcie
    rzekomego dokumentu prezes KGHM umieścił na Twitterze, ale niebawem je
    skasował. Odmówił także udostępnienia dziennikarzom oryginału dokumentu lub
    zdjęcia w lepszej rozdzielczości."

    W oryginalnym tekście jest jeszcze smakowiciej:
    https://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/7,35771,25909025
    ,maseczki-ktore-przylecialy-antonowem-nadaja-sie-na-
    smietnik.html?_ga=2.175020577.2054359803.1587970212-
    864217066.1487590675#S.koronawirus-K.P-B.2-L.1.zwfot

    "udało nam się dotrzeć do kulis początku operacji ściągania przez miedziowy
    koncern transportów środków ochronnych. Wbrew twierdzeniom Chludzińskiego
    za tą operacją nie stał wcale prezydent Andrzej Duda, ale niewielka,
    działająca w Polsce od 17 lat Fundacja Chińsko-Polskiej Wymiany
    Gospodarczej i Kulturalnej ,,Sinopol".

    Zakładał ją w 2003 r. Tian Yixing, w latach 1980-86 pierwszy sekretarz w
    ambasadzie Chińskiej Republiki Ludowej w PRL, a później także kierownik ds.
    Związku Radzieckiego i Europy Wschodniej w Państwowej Komisji ds.
    Planowania ChRL. W latach 90. na polecenie ówczesnego wicepremiera Li
    Lanqinga Tian Yixing powołał spółkę Chińskie Centrum Handlu i Dystrybucji w
    Polsce, która w założeniu miała dbać o polsko-chińską współpracę
    gospodarczą.
    Na czele fundacji od początku stoi syn Yixinga - Tian Qing.
    Tian Qing prowadzi na terenie Polski wiele biznesów. W latach 2011-12
    zasiadał w radzie nadzorczej spółki Hawe kontrolowanej przez Marka Falentę,
    biznesmena skazanego za zorganizowanie procederu podsłuchiwania polityków
    PO w warszawskich restauracjach, który przyczynił się do upadku rządu tej
    formacji. Zasiadał w niej razem z Krzysztofem Rybką, szwagrem Marka
    Falenty, skazanym na 10 miesięcy w zawieszeniu za udział w aferze
    podsłuchowej, i byłym senatorem PO Tomaszem Misiakiem.

    Dziś jego China Investment Center jest właścicielem spółki Sinopol Trade
    Center. Jej prezes Piotr Kozłowski to były poseł Samoobrony, a w czasie
    rządu koalicji PiS-LPR-Samoobrona również szef gabinetu politycznego
    ministra budownictwa Andrzeja Aumillera.

    Już po upadku rządu PiS z powodu afery gruntowej był jednym z oskarżycieli
    posiłkowych w procesie Mariusza Kamińskiego, dzisiejszego koordynatora
    służb specjalnych i szefa MSWiA. Za przekroczenie uprawnień sąd pierwszej
    instancji skazał w 2015 r. Kamińskiego na trzy lata pozbawienia wolności.
    Niedługo później ułaskawił go prezydent Andrzej Duda."

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl