    From: w...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nr tel. linii antypirackiej
    Date: 16 Dec 2003 13:51:50 +0100

    > Jakis czas temu bylo o rozwaleniu lusterka ... Widz (swiadek) zdazenia
    > pozostawil numer telefonu i nazwisko... Jednak przez jednego z pisaczy na
    > grupe zostal prawie wyzwany od donosiciela ... i ze powinien dostac po pysku
    > za to ze wtraca sie w nie swoje sprawy ...

    Ale to jakiś lokalny folklor, ekstrema znaczy się. Potrzebna bo na jej tle
    ładnie uwypukla się normalność. Tak bym to okreśłił.

    > Dlatego u nas w Polsce nadal
    > linie takie sa anonimowe a nie jawne ... bo przeciez "przyjaciele" osobnika
    > na ktorego zostalo zlozone zawiadomienie i popelnieniu zjedza zwyczajnie
    > osobe ktora zlozyla to zawiadomienie ...

    Takie linie to chyba wszędzie są anonimowe, bo oficjalnie to wszędzie można na
    Policji (zasady są zbliżone w wielu państwach). Ale czy działlanie taiej linii
    jest fair, tego nie jestem już pewien do końca. Jeżeli coś się młówi to trzeba
    mieć troche cywilnej odwagi żeby się pod tym podpisać. A swoją drogą ciekawe
    jak to leci dalej ? (z tym donosem). Obsługujący tą linię (w znaczeniu
    finansujący) lecą z każdym donosem po nakaz przeszukania mieszkania i tak
    dostają od ręki, bo oni się w audio tele dowiedzieli ? Cos tu chyba śmierdzi.
    To ja bedę dzwonił codziennie bo sąsiada nie lubię, o :)

    > Iles tam lat temu zostalem wrecz pobity na jednej powiedzmy studenckiej
    > imprezce bo nie chcialem sie zgodzic na to zeby pijany koles jechal autem do
    > domu i dzwonilem na policje w tej sprawie ...

    nie chcę oceniać, ale nie prościej było zabrać kluczyki ?, albo polać jeszcze
    trochę żeby padł na pysk. Czasami tak właśnie robiliśmy.

    i z rozwalona komora ...

    ????

    Paweł