    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nr paszportu a wycieczka
    Date: Fri, 13 May 2005 21:09:27 +0200

    Użytkownik "mariposa doux" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:4283E1E9.42EB9D84@gazeta.pl...

    > 1) No i moje pytanie - czy pani z biura ma prawo zbierac takie dane
    jak
    > seria i numer paszportu?

    Po pierwsze takie dane są potrzebne do ubezpieczenia. Po drugie, jak
    wycieczka jest do kraju wymagajacego wizy, to wizę trzeba komuś tam
    wydać. No anonimowo się nie da. Tak wiec oczywiście mozesz danych nie
    podać, ale druga osoba z przyczyn obiektywnych nie wyjedzie.

    > 2) Czy te informacje w jakis sposob buerze podrozy sa konieczne i bez
    > nich (podobno!) nie mozna zalatwic wycieczki osobie, ktora nie poda
    tych
    > danych?

    Podaj państwo docelowe oraz pośrednie. bez tej wiedzy trudno ocenić. Bo
    do ubezpieczenia to chyba imię i nazwisko wystarcza.