    From: "Gabcia85" <g...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nowa gra web'owa a prawa autorskie...
    Date: 28 Feb 2007 03:15:24 -0800

    On 28 Lut, 10:29, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:

    > Czy fabuła gry jest taka sama i jak bardzo jest rozbudowana?
    >
    > --
    > Marcin

    Moze przedstawie to na detalach.
    Fabula jest identyczna tzn. zakladamy konto i na początku mamy troche
    surowcow i zaczynamy budowac budynki, potem rozwijamy technologie i
    wysylamy okrety przeciwko innym graczom. to tak w skrocie.
    W uni sprawa wyglada tak: wiekszosc rzeczy co jest w ogame jest w uni,
    tzn jak mamy kopalnie metalu to w uni jest identycznie, no bo wkoncu
    jak mam zmienic kopalnie metalu? na hute metalu?
    W ogame sa 3 surowce : metal,krysztal, deuter w uni sa 2 dodatkowe
    złoto i naquadah.
    W Ogame sa jednostki typu lekki mysliwiec, niszczyciel itp. w uni jest
    2x wiecej jednostek np. pancerniki, super pancerniki, lotniskowce itp.
    glownie podobne są te podstawowe rzeczy czyli surowce, nazwy budynkow,
    technologii i ich funkcjonalnosc, no ale ja wychdoze z zalozenia ze
    technologia szpiegowska, czy lekki mysliwiec jako uniwersalna nazwa
    nie jest ich wlasnoscia intelektualna (chyba ze sie myle).
    Podobna jest rowniez cala obsluga gry, tj podglad planety, zarzadzanie
    produkcja, rozwoj planety, wysylanie floty itp.
    Roznice:
    W ogame cala zabawa polega na rozwinieciu sie i atakowaniu graczy w
    celu zlupienia jego surowcow: w uni mozna dodatkowo przeprowadzac
    inwazje na czyjeś planety w celu jej zdobycia.
    Jest budynek akademia gdzie mozna szkolic komandorow ktorzy jako
    dowodcy floty po bitwie zyskuja doswiadczenie i dzieki niemu mozna
    podnosic ich umiejetnosci, przez co w grze ludzie beda latac
    komandorami glownie.
    W ogame punktem kulminacyjnym bylo wybudowanie ksiezyca, w uni nie ma
    czegos takiego, natomiast jest mozliwosc wybudowania forecy orbitalnej
    i dzieki niej rozwoj pewnych unikatowych technologii.
    Dodatkowo sa mozliwe takie dodatki jak platna protekcja, wypowiadanie
    oficjalnie wojen itp. czego nie ma w ogame.
    Wiec podobienstwo polega identycznej mechanice gry tj. rozbuduj sie i
    atakuj graczy, oraz na nazwach i funkcjonalnosci budynkow, natomiast
    uni wprowadza wiele rzeczy ktore roznia sie od ogame.