eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodności towaru z umową po raz kolejnyRe: Niezgodności towaru z umową po raz kolejny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!newsfeed.silweb.
    pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodności towaru z umową po raz kolejny
    Date: Thu, 14 Jun 2007 08:25:35 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 22
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <v...@z...router>
    References: <X...@1...0.0.1> <4...@z...router>
    <f4lsod$382$1@news.onet.pl> <3...@z...router>
    <a86f8$466ebb01$540a504d$3487@news.chello.pl>
    <d...@z...router> <X...@1...0.0.1>
    NNTP-Posting-Host: cm152.omega227.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1181781004 3753 218.186.227.152 (14 Jun 2007 00:30:04 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 14 Jun 2007 00:30:04 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:466996
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 13.06.2007 Adramelech <a...@t...nie.ma> napisał/a:
    > Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> Odpowiedz na news:dqi3k4-
    > j...@z...router:
    >> Jak wielu innych w innych sytuacjach tak tu sprzedawca działa na zasadzie
    >> ryzyka. Zresztą w wyjściowym dla tej dyskusji przypadku, wystarczy
    >> wymienić na towar NOWY o takich samych funkcjonalnych parametrach i
    >> jakości i nie ma problemu odstępowania od umowy. Dodatkowo, świadomy
    >> swoich praw sprzedawca wie, że powyżej 6'ciu miesięcy od wydania towaru,
    >> tak łatwo konsument skutecznie reklamacji po swojej mysli nie załatwi.
    > A czy firma może coś zrobić względem dystrybutora, który przysłał z serwisu
    > kartę wymienioną na inną? Nie nową, a inną, z innym numerem, naprawioną?

    To czy dystrybutorowi wolno coś takiego zrobić jest kwestią umowy pomiędzy
    Twoją firmą a tym dystrybutorem.
    Lepiej jest w przypadku umów konsumenckich, bo niejaka firma HP stosowała
    tego typu praktyki również w przypadku napraw gwarancyjnych (zapis nie
    mówił o wymianie na nowy), ale zdaje się że UOKiK skutecznie ich tego
    oduczył. W przypadku umów niekonsumenckich sąd zapewne uzna, że taki zapis
    jest skuteczny, bo od firmy, jako profesjonalisty wymaga się nieco więcej.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1