    From: PlaMa <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodność towaru z umowa po raz n-ty
    Date: Mon, 29 Oct 2007 23:26:54 +0100

    Piotr pisze:

    > czytałem.
    > Kupujący *może żądać* również zrobienia mu loda. Może, nie?

    nie.

    > Autor wątku pytał o niekorzystny dla niego scenariusz i go podałem - tak
    > sprzedawca może zrobić. W przypadku żądania wymiany odpowiedzieć (w
    > ciągu 14 dni) że nie wymieni bo nie opłaca się i poprosić o zgode na
    > naprawe. W przypadku braku takiej zgody, może sobie towar magazynować,
    > nie musi nawet odesłać bezpłatnie.

    Musi jeszcze uzasadnić czemu mu się to nie opłaca. Nie rozumiem tego
    opory do wymieniania prawdę mówiąc, bo chyba ten sprzedawca może
    dochodzić roszczeń względem producenta. Dbając o wizerunek firmy ja bym
    się nie kłócił, ale... cóż. Poznasz firmę nie po zachowaniu jak Ci coś
    sprzedają tylko jak Ci muszą coś naprawić (wymienić :) )

    > Niestety, w powszechnym mniemaniu 'niezgodność' to zajebiste uprawnienia
    > dla klientów ale NIESTETY NIE. Inna rzecz, że praktyka jest bardziej
    > prokonsumencka ;)

    Owszem prokonsumencka i nie zgodzę się z Tobą, że nie jest zajebista.
    Jest. Mam 3 nowy telefon, nowe buty i nowy mp3player. Tak to powinno być
    skoro coś się psuje kilka miesięcy po kupieniu to klient ma prawo
    wymagać nowego stuffu.

    > P.

    pozdrawiam.
    PlaMa