eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodność towaru z umową - brak paragonu po uznaniu reklamacjiRe: Niezgodność towaru z umową - brak paragonu po uznaniu reklamacji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!feeder.news-service.com!postnews.goog
    le.com!r2g2000yqm.googlegroups.com!not-for-mail
    From: Marcin Majchrzak <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodność towaru z umową - brak paragonu po uznaniu reklamacji
    Date: Tue, 28 Jul 2009 07:19:42 -0700 (PDT)
    Organization: http://groups.google.com
    Lines: 66
    Message-ID: <5...@r...googlegroups.com>
    References: <c...@h...googlegroups.com>
    <Pine.WNT.4.64.0907271004190.2424@quad>
    NNTP-Posting-Host: 217.147.104.142
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: posting.google.com 1248790782 27745 127.0.0.1 (28 Jul 2009 14:19:42 GMT)
    X-Complaints-To: g...@g...com
    NNTP-Posting-Date: Tue, 28 Jul 2009 14:19:42 +0000 (UTC)
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: r2g2000yqm.googlegroups.com; posting-host=217.147.104.142;
    posting-account=UAaUwQoAAAC7PZNAzaku01RPS4u26b-D
    User-Agent: G2/1.0
    X-HTTP-UserAgent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.0.12)
    Gecko/2009070611 Firefox/3.0.12,gzip(gfe),gzip(gfe)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:601079
    [ ukryj nagłówki ]

    On 27 Lip, 10:12, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
    > On Sat, 25 Jul 2009, Marcin Majchrzak wrote:
    > > 4. Jeśli zgubiłem paragon a Auchan ma zarówno towar jak i pieniądze za
    > > niego - czy jest to przywłaszczenie czy wyłudzenie? Przypominam, że
    > > towar został przyjęty na podstawie paragonu.
    >
    >   Tu masz skądinąd rację.
    >
    > > 5. Serwis reklamacyjny zarzekał się, że nie mogą mogą mi wydać towaru
    > > bez paragonu, bo ochrona marketu tego nie przepuści. Nie obchodzi mnie
    > > co zrobi ochrona, nie ja ją zatrudniam, a towar NIE jest własnością
    > > ani ochrony, ani sklepu. Towar jest mój.
    >
    >   Tu też.
    >
    > > 6. Serwis reklamacyjny zarzekał się, że nie mogą mi wydać gotówki, bo
    > > "panie w punkcie obsługi nie wydadzą jej bez paragonu". Do czego im
    > > mój paragon, skoro wszystkie informacje mają w systemie komputerowym?
    > > Zresztą, mnie NIE obowiązują wewnętrzne przepisy i procedury Auchan.
    >
    >   A tu nie.
    >   Problemem nie są "wewnętrzne przepisy Auchan", lecz procedury
    > opisane przez Ministra Finansów w zakresie "obsługi paragonów".
    >   Problem jest taki, że owe przepisy są *zbyt* restrykcyjne,
    > zdaniem np. Rzecznika Konsumentów ew. zwrot pieniędzy powinien
    > przysługiwać "oczywiscie", co ma się nijak do wymagań dotyczących
    > podatków (z roporządzenia).
    >   Faktycznie bezprawne są przepisy dot. paragonów fiskalnych, bo
    > sprzeczne z ustawą o ochronie konsumentów czy jak jej tam, ale
    > to niewiele zmienia.
    >
    >   To nie Auchan postanowił, że potrzebny jest zwrot paragonu.
    >   Rozporządzenia ostatnio nie sprawdzałem, ale bardzo wątpię aby
    > (już?) dopisano tam warunki "unieważnienia" paragonu bez jego
    > fizycznego zwrotu.
    >
    > > Czy wewnętrzne procedury
    > > Auchan mają moc nadrzędną nad polskim prawem?
    >
    > s/wewnętrzne procedury Auchan/przepisy wydane przez MF w zakresie
    > paragonów fiskalnych/
    >
    >   Co akcentuję: IMO *prawdą* jest bezprawność procedury.
    >   Ale nie jest prawdą, że to "Auchan wymyślił".
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Dzięki,

    Czekam na odpowiedź z Auchan.

    Czyli bez paragonu nie dostanę kasy. A towar?

    --
    pzdr
    Marcin Majchrzak

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1