eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiezgodność towaru z umową ?Re: Niezgodność towaru z umową ?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!ne
    ws
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niezgodność towaru z umową ?
    Date: Sat, 13 Sep 2008 07:31:17 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 48
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <5...@z...router>
    References: <gac5t0$rqf$1@mx1.internetia.pl> <o...@z...router>
    <gacsuc$ei3$1@nemesis.news.neostrada.pl> <r...@z...router>
    <gad014$j06$1@nemesis.news.neostrada.pl> <5...@z...router>
    <gadbmu$oql$1@atlantis.news.neostrada.pl> <h...@z...router>
    <gadkhv$l7r$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm117.omega169.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1221263104 28282 218.186.169.117 (12 Sep 2008 23:45:04 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 12 Sep 2008 23:45:04 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:553169
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 12.09.2008 Daniel <w...@w...pl> napisał/a:
    >> A znasz jakieś orzecznictwo - z ciekawości pytam, bo sam nie znam.
    > Tak. Z branży obuwniczej,

    A możesz podać jakieś konkrety?

    >> No jest to niewątpliwie zdefiniowane wszystko w sposób taki sobie, ale
    >> akurat przy prostej myszy te parę popsuć zupełnych (mysz zdechła) sie MZ
    >> kwalifikuje.
    > A sklep wykazuje 101% dobrej woli czyli zawsze uznaje reklamację wymieniająć
    > na nową.

    To nie wystarczy. Czas związany z załatwieniem reklamacji i brak
    możliwości używania rzeczy zgodnie z przeznaczeniem bardziej składają się
    na uciążliwość niż łaska lub niełaska sklepu.

    >> żądanie pokrycia np. kosztów dojazdu.
    > To juz w osobnej sprawie bez szans powodzenia.

    Masz jakieś orzecznictwo? :)

    > Wyobrażmy sobie, że kupie u Ciebie w sklepie w Ustrzykach Górnych
    > sznurowadła. Mieszkam w Szczecinie. Przyjeżdzam do Ciebie kilka razy
    > taksówką bo sznurowadla za każdym razem się przecierają. Żądam od Ciebie
    > kosztów dojazdu (mam rachunki) :-)

    Odnoszę wrażenie, że Twój sceptycyzm wynika z postrzegania wszystkiego
    poprzez takie skrajności oraz własnemu doświadczeniu w roli zbliżonej do
    sprzedawcy. Na to własne doświadczenie składa się głownie fakt, że ludzie
    zwykle odpuszczają i sprawa nie ląduje w sądzie. Kiedyś produkował się na
    pl.soc.konsumenci człowiek z MM. Bardzo mi go podejściem przypominasz :)

    > Klienci co chwilę żądają zwrotu kasy po trzech naprawach. Jest to utrwalona
    > pozostałość po rękojmi.

    Chyba jakiejś starożytnej. Ta poprzedzająca "niezgodność" umożliwiała po
    0-1 naprawie OIDP.

    > Nie ma problemu uzasadnić nadmiernych kosztów. Szczególnie ze wystepuje
    > roszczenie zwrotne - czyli sprzedawca żąda np od producenta naprawy czy
    > wymiany. Wtedy sprzedawca nie ponosi żadnych kosztów ale on jest
    > odpowiedzialny przed klientem.

    No toć regres jest właśnie argumentem, że najczęściej nie ma nadmiernych
    kosztów.

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1