eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiewydanie świadectwa pracy, odszkodowanie, kupno mieszkania › Re: Niewydanie świadectwa pracy, odszkodowanie, kupno mieszkania
    From: Artur <s...@r...pbz>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Niewydanie świadectwa pracy, odszkodowanie, kupno mieszkania
    Date: Mon, 15 Jun 2009 19:49:12 +0200

    Dnia Mon, 15 Jun 2009 12:57:01 +0200, kuba napisał(a):

    > W mojej interpretacji utracenie zaliczki może stanowić szkodę, którą
    > pracodawca będzie musiał naprawić, jeśli będziesz w stanie wykazać, że
    > utrata tej zaliczki stanowi normalne następstwo niewydania świadectwa
    > pracy (adekwatny związek przyczynowy).

    Sądzisz że udałoby mu się wykazać związek pomiędzy niewydaniem w terminie
    świadectwa pracy a utracenie zaliczki z umowy przedwstępnej?

    > Nie musisz wykazywać, że pracodawca szkodę przewidywał lub mógł
    > przewidzieć, gdyż jego odpowiedzialność nie jest oparta na zasadzie winy.

    A na zasadzie ryzyka?

    --
    AMD Phenom II X4 940 Black Edition 3000@3650MHz || Gigabyte GA-MA790GP-DS4H
    ATI Radeon HD3300 (DirectX10) 128MB DDR3 1333MHz || Zalman ZM600-HP (600W)