    From: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nieuprzejmy sąsiad - jak sobie radzić?
    Date: Mon, 21 Jun 2010 07:51:53 +0000 (UTC)

    slawek7 napisal:
    > ochronną na czas remontu (od strony zewnętrznej oczywiści) i okazalo
    > sie że bardzo mu to przeszkadz bo ją sobie zerwał a przy okazji
    > drapiąc uszkodził je tzn. porysował.

    Skąd wiesz, że on to zerwał. A jeżeli wiesz, że on uszkodził
    i masz dowody to dlaczego sprawę pozostawiłeś bez dalszego ciągu?

    > Badzo nie podoba mi sie jego zachowanie w stosunku do mnie.
    > Nie chiałbym mieszkać w takim przekonaniu że ma obok wroga, ale też
    > nie moge sobie pozwolic na takie zachowanie w stosunku do mnie a
    > zwlaszcza próby narzucania mi swoich wizji przez niego.

    Musisz stanowco i to już w tym momencie uciąć JAKIEKOLWIEK
    próby dominacji. Facet ewidentnie dąży do podporządkowania ciebie.
    Niestety, metody są brutalne i musisz na sucho przećwiczyć
    ewentualne ripostę doposażoną w bluzgi. Tacy goście zazwyczaj
    wycofują się, gdy spotkają silny opór.

    > Poradzicie mi jak mozna rozwiązać taki nzwijmy to konflikt? jakie Wy
    > macie doświadczenia ze swoimi sasiadami?

    Pokazać stanowczość, nieustępliwość, niewyparzony język
    i nauczyć gościa respektu dla twojej osoby. Innej drogi
    wychowawczej dla takich 'samców alfa' nie ma.
    Pamiętaj, że twoja pozycja jako mieszkańca jest DOKŁADNIE
    TAKA SAMA jak tamtego gościa. Jak będzie po raz kolejny
    wciskał kit o kolorystyce to w identycznych słowach poinformuj
    go, że ty lubisz czarne kropki na różowym tle i zażądaj, aby
    przemalował swoje drzwi, bo odczuwasz dyskomfort psychiczny.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek