  • Data: 2008-10-28 02:38:45
    Temat: Re: Nieuprawnione korzystanie z konta na Naszej Klasie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Mia pisze:

    > bez komputera. Chciałabym przede wszystkim wiedzieć skąd osoba się
    > logowała na moje konto wtedy kiedy pisała posty, czy mam prawo wymagać
    > od administracji Naszej Klasy adresy IP

    Nie. Nie masz uprawnień do prowadzenia śledztwa.

    > i co potem mam prawo zrobić aby wyjaśnić tą sytuację?

    Kucnąć i zaśpiewać:

    "Jestem robot młody,
    nie boję się wody!" ;)

    A poważniej: skoro nie dostaniesz IP, to nic z nim nie zrobisz.

    Możesz próbować zawiadamiać policję o popełnieniu przestępstwa, ale IMHO
    skórka nie warta wyprawki, policjanci cię sklną (po cichu) za zawracanie
    im głowy duperelami i sprawa na 99,9% pójdzie do umorzenia (niewykrycie,
    brak znamion itepe).

    A nawet jak nie umorzą, to czeka cię znacznie więcej fatygi i zawracania
    głowy, niż to warte. I jeszcze komuś może wpaść do głowy, żeby zabrać do
    ekspertyzy twój komputer (bo może np. coś tam się mogło "zalęgnąć") i
    szybko go nie dostaniesz z powrotem.

    > Chciałbym aby to tylko na naszej klasie ktoś
    > wchodził na moje konto ale obawiam się, że ktoś mógł poznać więcej
    > moich haseł. Proszę o radę.

    Zmień hasła na nietrywialne i nie zostawiaj ich byle gdzie.