  • Data: 2012-11-30 09:58:23
    Temat: Re: Nieuczciwy pozyczkobiorca i straty
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-11-30 09:41, Andrzej Lawa pisze:

> [...]

    No, można to rozpatrywać z wielu punktów widzenia, łącznie z
    podejrzeniem prowadzenia niezarejestrowanej działalności gospodarczej,
    czy nawet działalności bankowej, nie zmienia to jednak faktu, że badając
    wyłącznie tę prowizję w kontekście odsetek maksymalnych, nie można jej
    uznać za "lichwiarską" w rozumieniu kc, ponieważ kc. określa jedynie
    maksymalną wysokość odsetek, a prowizja odsetkami nie jest.

    > A wtedy przypuszczam można się powołać na niezgodność z zasadami
    > współżycia społecznego. Prowizja większa od pożyczki?!

    Tyż można próbować walczyć.

    --
    Liwiusz