    From: "Juzek72" <j...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nietypowa sprawa
    Date: Thu, 17 Oct 2002 08:22:14 +0200

    Użytkownik "Sarna" <m...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości
    news:aojnns$s87$1@news6.svr.pol.co.uk...
    > Ciekawa jestem jak sie ma ta teoria do otwartych okien...
    > czy wietrzenie przy otwartym oknie,przyspiesza prace podzielnika?

    Nie nazwalbym tego przyspieszaniem, ale:

    Powietrze wypelniajace pomieszczenie jest dla kaloryfera radiatorem, czyli
    powietrze absorbuje energie kaloryfera. Jesli schlodzisz powietrze
    (wietrzac, otwierajac okno) kaloryfer bedzie sprawniej oddawal wlasne
    cieplo, wydzieli wiecej energii aby ogrzac chlodniejsze otoczenie, a
    podzielnik odparuje wiecej plynu. Wniosek: chcesz wietrzyc pomieszczenie -
    wczesniej skrec kaloryfer na minimum. W praktyce mozna to zauwazyc
    nastepujaco: ustawic kaloryfer, tak by byl lekko cieply, ale nie goracy, a
    nastepnie rozpoczac wietrzenie, pootwierac okna, drzwi - czyli obnizyc
    radykalnie temperature powietrza w pomieszczeniu. Temperatura kaloryfera
    zwiekszy sie wtedy przy tych samych nastawach zaworu, podzielnik bardziej
    sie nagrzeje i odparuje wiecej plynu.

    Juzek