  • Data: 2003-10-16 15:31:46
    Temat: Re: Nieterminowy Wykonawca - Pomocy!!!
    Od: kam <X...@X...plX> szukaj wiadomości tego autora

    Arturoso wrote:
    > Witam wszystkich i bardzo proszę o pomoc. Zleciłem wykonanie szafy i
    > niestety trafiłem na bardzo nieterminowego wykonawce. Oczywiście
    > spisaliśmy umowę i termin wykonania dzieła minął 10 dni temu a
    > końca pracy nie widać. Pomimo wcześniejszych umówień Pan sobie
    > poprostu nie przychodzi bez wcześniejszego powiadomienia. Mam
    > pytanie: Czy prawnie mogę np. potrącić odsetki za każdy dzień zwłoki;
    > jeśli tak to jak się je nalicza? lub jakiego odszkodowania mogę się
    > ewentualnie domagać. Wykonawca pobrał wcześniej zaliczki w
    > wysokości 2700 PLN ( cała umowa opiewa na 4300 PLN). Proszę o
> [...]

    Za zwłokę możesz teoretycznie żądać odszkodowania - jeśli jesteś w
    stanie wykazać jakąś szkodę.
    Jeśli możesz udowodnić, że jakiś termin był wyznaczony to:
    Art. 635 kodeksu cywilnego: "Jeżeli przyjmujący zamówienie opóźnia się z
    rozpoczęciem lub wykończeniem dzieła tak dalece, że nie jest
    prawdopodobne, żeby zdołał je ukończyć w czasie umówionym, zamawiający
    może bez wyznaczenia terminu dodatkowego od umowy odstąpić jeszcze przed
    upływem terminu do wykonania dzieła."

    KG