eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo › Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
  • Data: 2014-09-09 23:57:29
    Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 8 Sep 2014, Marcin N wrote:

> [...]
    [...]
    > Wypadki nie powstają w wyniku złamania zakazu ustawionego na DESZCZOWĄ POGODĘ
    > dla ciężarówki.

    A kto pisał o jakichś zakazach, a w szczególności konkretnych?
    Wskazałem prostą zależność - kiedy jest więcej zabitych, na deszczu
    i przy lodzie, czy przy ładnej słonecznej pogodzie?
    No to KIEDY, jakbyś był decydentem, wysyłałbyś patrole?

    > W Polsce właśnie tak się ograniczenia prędkości ustawia. Na deszcz.

    I od tego za niskiego ograniczenia *ZNACZNA* większość zabitych
    jest w słoneczne dni?
    Gdzie widzisz taki związek?

    > Dlatego w słoneczny dzień wszyscy BEZPIECZNIE jadą te 20 km/h szybciej.

    To jest najczęściej drugorzędne.
    Przede wszystkim z powodu tego "plus ileś za wszelką cenę"
    pozwalają sobie na:
    http://www.youtube.com/watch?v=K7PDuozrFNY
    ...i podobne.

    IMO, karalność za "gołe" przekroczenie prędkości, przy relatywnej
    "żadnej karze" za powyższe, prowadzi do rozjazdu poczucia "słuszności
    prawa" z tym prawem, tak dla jasności.
    Dla wyjaśnienia, IMO dopóki za powyższe kara nie będzie ISTOTNIE
    WYŻSZA niż za "gołe" promile (no dobra, jeden promil), lepiej nie będzie.

    Tylko, raz jeszcze: CO TO MA DO FAKTU, że to w słoneczny dzień
    ma miejsce gro groźnych wypadków, więc MA SENS żeby patrole były
    "w trasie"?

    pzdr, Gotfryd