eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawoRe: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
  • Data: 2014-09-09 23:57:29
    Temat: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Mon, 8 Sep 2014, Marcin N wrote:

    > W dniu 2014-09-08 12:02, Gotfryd Smolik news pisze:
    >> On Sun, 7 Sep 2014, Marcin N wrote:
    >>
    >>> Kto?
    >>> Widziałeś Ty kiedyś w deszczu patrol policji?
    >>
    >> Jasne.
    >> Nie mylić z "interwencją", ale patrole tak.
    [...]
    >>
    >> Ale *Z DRUGIEJ STRONY* - kiedy jest najwięcej wypadków?
    >> Posyłałbyś patrole, żeby pętały się po śniegu i lodzie, kiedy
    >> wypadków relatywnie mało?
    >> Statystyka wypadków jest jaka jest - słońce świeci, droga
    >> sucha, będą ofiary.
    >
    > Wypadki nie powstają w wyniku złamania zakazu ustawionego na DESZCZOWĄ POGODĘ
    > dla ciężarówki.

    A kto pisał o jakichś zakazach, a w szczególności konkretnych?
    Wskazałem prostą zależność - kiedy jest więcej zabitych, na deszczu
    i przy lodzie, czy przy ładnej słonecznej pogodzie?
    No to KIEDY, jakbyś był decydentem, wysyłałbyś patrole?

    > W Polsce właśnie tak się ograniczenia prędkości ustawia. Na deszcz.

    I od tego za niskiego ograniczenia *ZNACZNA* większość zabitych
    jest w słoneczne dni?
    Gdzie widzisz taki związek?

    > Dlatego w słoneczny dzień wszyscy BEZPIECZNIE jadą te 20 km/h szybciej.

    To jest najczęściej drugorzędne.
    Przede wszystkim z powodu tego "plus ileś za wszelką cenę"
    pozwalają sobie na:
    http://www.youtube.com/watch?v=K7PDuozrFNY
    ...i podobne.

    IMO, karalność za "gołe" przekroczenie prędkości, przy relatywnej
    "żadnej karze" za powyższe, prowadzi do rozjazdu poczucia "słuszności
    prawa" z tym prawem, tak dla jasności.
    Dla wyjaśnienia, IMO dopóki za powyższe kara nie będzie ISTOTNIE
    WYŻSZA niż za "gołe" promile (no dobra, jeden promil), lepiej nie będzie.

    Tylko, raz jeszcze: CO TO MA DO FAKTU, że to w słoneczny dzień
    ma miejsce gro groźnych wypadków, więc MA SENS żeby patrole były
    "w trasie"?

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1