eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiemożność samodzielnej wymiany żarówki w samochodzie a polskie prawo › Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.glorb.com!peer03.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!fe
    ed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.n
    eostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.ne
    ostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Date: Tue, 9 Sep 2014 23:57:29 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Niemo?no?? samodzielnej wymiany ?arówki w samochodzie a polskie prawo
    In-Reply-To: <540d9023$0$26841$65785112@news.neostrada.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1409092348030.2432@quad>
    References: <540c95ea$0$26855$65785112@news.neostrada.pl>
    <8...@4...com>
    <lui7mi$kgt$2@node2.news.atman.pl>
    <e...@4...com>
    <540ca8f4$0$26858$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1409080005360.1144@quad>
    <540d9023$0$26841$65785112@news.neostrada.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 51
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1410301186 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2373 83.15.167.123:61352
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3059
    X-Received-Body-CRC: 1060623559
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2544083 pl.soc.prawo:741296
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 8 Sep 2014, Marcin N wrote:

    > W dniu 2014-09-08 12:02, Gotfryd Smolik news pisze:
    >> On Sun, 7 Sep 2014, Marcin N wrote:
    >>
    >>> Kto?
    >>> Widziałeś Ty kiedyś w deszczu patrol policji?
    >>
    >> Jasne.
    >> Nie mylić z "interwencją", ale patrole tak.
    [...]
    >>
    >> Ale *Z DRUGIEJ STRONY* - kiedy jest najwięcej wypadków?
    >> Posyłałbyś patrole, żeby pętały się po śniegu i lodzie, kiedy
    >> wypadków relatywnie mało?
    >> Statystyka wypadków jest jaka jest - słońce świeci, droga
    >> sucha, będą ofiary.
    >
    > Wypadki nie powstają w wyniku złamania zakazu ustawionego na DESZCZOWĄ POGODĘ
    > dla ciężarówki.

    A kto pisał o jakichś zakazach, a w szczególności konkretnych?
    Wskazałem prostą zależność - kiedy jest więcej zabitych, na deszczu
    i przy lodzie, czy przy ładnej słonecznej pogodzie?
    No to KIEDY, jakbyś był decydentem, wysyłałbyś patrole?

    > W Polsce właśnie tak się ograniczenia prędkości ustawia. Na deszcz.

    I od tego za niskiego ograniczenia *ZNACZNA* większość zabitych
    jest w słoneczne dni?
    Gdzie widzisz taki związek?

    > Dlatego w słoneczny dzień wszyscy BEZPIECZNIE jadą te 20 km/h szybciej.

    To jest najczęściej drugorzędne.
    Przede wszystkim z powodu tego "plus ileś za wszelką cenę"
    pozwalają sobie na:
    http://www.youtube.com/watch?v=K7PDuozrFNY
    ...i podobne.

    IMO, karalność za "gołe" przekroczenie prędkości, przy relatywnej
    "żadnej karze" za powyższe, prowadzi do rozjazdu poczucia "słuszności
    prawa" z tym prawem, tak dla jasności.
    Dla wyjaśnienia, IMO dopóki za powyższe kara nie będzie ISTOTNIE
    WYŻSZA niż za "gołe" promile (no dobra, jeden promil), lepiej nie będzie.

    Tylko, raz jeszcze: CO TO MA DO FAKTU, że to w słoneczny dzień
    ma miejsce gro groźnych wypadków, więc MA SENS żeby patrole były
    "w trasie"?

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1