  • Data: 2013-02-22 10:53:42
    Temat: Re: Nielegalne oprogramowanie
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.02.2013 09:53, Jarek Pudelko pisze:
    > Ale to zachodzi juz na absurd.
    > Linuks to linuks i tyle - wiecej aplikacji windowsowych dziala na
    > linuksie niz linuksowych na windows.

    Z tym ,,więcej'' to kwestia dyskusyjna. Zależy jak to rozumiesz. Jak
    ,,odpalimy natywną linuksiana na windows'' to owszem, bo nie ma
    bezpośrednio emulatora takiego jak wine (tak, wiem, wine to nie
    emulator), ale to sztuczna metoda i prowizorka.

    Natomiast powszechne jest ,,dwu(lubwięcej)platformowe'' wydawanie
    programów, więc licząc na ,,więcej'' to raczej mało jest przypadków gdy
    linuksiarz nie znajdzie czegoś pod Windows (mało nie znaczy zero, bo ja
    kiedyś na siłę migrowałem na laptopie do linuksa, bo nie ma niestety
    xine dla windows, a tylko xine dobrze obsługuje moją (ówczesną)
    aplikację DVD używaną przeze mnie (wtedy) do szkoleń). Natomiast
    przypadków, gdy windziarz będzie miał problem ze swoimi aplikacjami pod
    linuksem jest taka liczba, że w ogóle nie ma o czym rozmawiać.

    > 'wine' nie jest zamiast windowsow - to tylko narzedzie, ktore pozwala w
    > jakims tam stopniu korzystac z windowsowych aplikacji czy bibliotek.

    No więc właśnie. I opowieści o tym, jak to linux sobie zastąpi windowsa
    wkładam między bajki.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek