    From: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nie przyznał się, a go oskarżyli?
    Date: Fri, 14 Mar 2008 23:13:56 +0100
    <frb03l$qnu$1@opal.icpnet.pl> <frb4lh$tr2$1@news.ds.pg.gda.pl>
    <frb59k$10m0$1@opal.icpnet.pl> <frb5cs$lt5$4@news.onet.pl>
    <frb5hr$qe2$1@news.dialog.net.pl> <frb5o7$lt5$5@news.onet.pl>
    <9...@s...googlegroups.com>
    <frbtuk$dp0$1@z-news.pwr.wroc.pl> <47d9d170$1@news.home.net.pl>
    <frebb9$hla$1@z-news.pwr.wroc.pl> <4...@n...home.net.pl>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> wrote
    > Ale jak już ściagniesz, to masz go utrwalonego na nośniku. Bo
    > posiadanie danych nierozerwalnie związane jest z przechowywaniem danych na
    > nośniku, choćby to i była zwykła kartka papieru. A Ty napisałeś cyt: "Inne
    > elementy nie podlegają pod kk, chyba, że są na nośnikach,",

    Napisałem: "Inne elementy nie podlegają pod kk, chyba, że są na nośnikach,
    * w t e d y *
    n a b y c i e nośników może być sankcjonowane karnie, ale na wniosek"

    Sankcjonowany jest obrót nośnikami - np. nabycie.

    >więc wskaż jak można posiadać utwór, który nie jest na nośniku.

    Każdy utwór jest na nośniku, tyle, że nie zawsze następuje nabycie czy
    zbycie lub ukrycie nośnika. A jak to nie następuje to nie podlega pod ten
    przepis karny.
    Tak więc nie ważne jest czy utwór jest na nośniku (bo zawsze jest), ale czy
    został na nim nabyty. Oczywiście mówimy tu o utworach innych niż programy,
    które to zawsze jeśli są uzyskiwane nielegalnie stanowią przestępstwo.