eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNie otrzymałem gwarancjiRe: Nie otrzymałem gwarancji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "gasper" <n...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nie otrzymałem gwarancji
    Date: Thu, 7 Dec 2006 23:52:40 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 27
    Message-ID: <ela5vt$3c4$1@inews.gazeta.pl>
    References: <el9sl9$mtc$1@atlantis.news.tpi.pl>
    <M...@n...task.gda.pl>
    <el9umo$21p$1@inews.gazeta.pl> <6...@z...router>
    NNTP-Posting-Host: 213-238-100-78.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1165531965 3460 213.238.100.78 (7 Dec 2006 22:52:45 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 7 Dec 2006 22:52:45 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2962
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2869
    X-User: gasper74
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:431815
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    news:6vgm44-lnp.ln1@ziutka.router...
    > Niestety mijasz się z prawdą, pomijając już fakt, że pewnie masz na myśli
    > odpowiedzialność wynikająca z ustawy z dnia 27 lipca a nie wiesz czy
    > opisana sytuacja dotyczy sprzedaży konsumenckie. A jeśli dotyczy, to może
    > co najwyżej na tym etapie złożyć formalną reklamację (lub skorzysztać z
    > ww. 10-dniowej możliwości odstąpienia od umowy) w której będzie się
    > domagał doprowadzenia do stanu zgodności z umową jedynie poprzez naprawę
    > bądź wymianę.

    1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać
    doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo
    wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wy- miana są niemożliwe lub wymagają
    nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość
    towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także
    bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób
    zaspokojenia

    i
    4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani
    wymiany albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w
    odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne
    niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić
    od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z
    umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany
    uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1