    From: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nie odebrałem poleconego z sądu
    Date: Fri, 7 Sep 2007 08:51:26 +0200

    Użytkownik "majka" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:fbps4c$ors$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > kpk:
    > Art. 105. § 1. Oczywiste omyłki pisarskie i rachunkowe oraz w obliczeniu
    > terminów w orzeczeniu lub zarządzeniu albo w ich uzasadnieniu można
    > sprostować w każdym czasie.
    >
    > § 2. Sprostowania dokonuje organ, który popełnił omyłkę. Jeżeli
    > postępowanie
    > toczy się przed instancją odwoławczą, może ona z urzędu sprostować
    > orzeczenie pierwszej instancji.
    >
    > § 3. Sprostowanie orzeczenia lub jego uzasadnienia następuje w drodze
    > postanowienia, a sprostowanie zarządzenia w drodze zarządzenia.

> [...]

    witam

    tylko że ten przepis dotyczy tylko orzeczeń i zarządzeń, a nie przesyłek
    listowych z sądu adresowanych na konkretną osobę czyli to co napisane na
    kopercie nie podlega temu przepisowi; pytanie bowiem brzmi w jakiej formie
    wtedy sąd by ta pomyłkę co do imienia na kopercie poprawił - postanowienie
    czy zarządzenie? nie moge sobie tego wyobrazić;
    ja myślę, że to sam adresat musi sie udac do sądu i tę omyłkę wskazać - bo
    zapewne wszystkie pisma procesowe i orzeczenia i zarządzenia są to drugie
    imię, a przecież nie wykluczone że może istnieć wiele osób o takim właśnie
    imieniu i nazwisku; zwrócić nalezy uwage na konsekwencje wydania decyzji nie
    na te dane osobowe, które dotyczą strony decyzji - podstawa nieważności
    decyzji (art.156 paragraf 1 pkt 4 kpa); skoro np. stroną postęp.admin. był
    XY a wysłano na AY, to chyba może byc sytuacja, że to nie są te same osoby,
    nawet jeżeli ten XY ma na drugie A, ale jednak; gdyby wysłali na XAY to tak,
    ale nie w ten sposób co opisuje pytający;

    pzdr