  • Data: 2010-10-08 07:41:05
    Temat: Re: Nie oddam i co mi pan zrobisz?
    Od: Rafał <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam,
    >
    > mam (teraz już byłego) kolegę, któremu pożyczyłem 4 książki. Wartość
    > około 300zł. Ciężko wyceniać, bo nie wszystkie są w sprzedaży już. Miał
    > oddać we wrześniu. Nie oddał. W sobotę pisał esesmana, że przeprasza że
    > zapomniał i że przywiezie następnego dnia. Niestety następnego dnia się
    > nie pokazał. Przestał odbierać telefony, a podczas wizyty domowej zamyka
    > się w pokoju i nie chce odezwać ani wyjść.
    >
    > O pożyczce wie także mój inny kolega.
    >
    > Czy jest jakaś szansa odzyskania tego, czy skoro gość się zawziął, to
    > nie odda i koniec?

    Za pewne coś ma na sumieniu, nie że nie chce oddać, ale głupio mu się
    przyznać że przykładowo, zniszczył, zgubił, pożyczył dalej i nie może
    ściągnąć.. Taki typ osoby woli ponieść konsekwencje nie oddania rzeczy
    niż się przyznać do jakiegoś błędu. Trzeba by na początek zapewnić go o
    braku konsekwencji utraty czy zniszczenia w zamian za szczerość, ale to
    chyba na psychologie powinno iść. Ty powinieneś się przygotować na
    pewnego rodzaju stratę, w przeciwnym wypadku pójdziesz na wojnę za 300zł.