eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNie ma wolności religijnej w Polsce: NSA przyklepał odmowę rejestracji Polskiego Kościoła Latającego Potwora Spaghetti.Re: Nie ma wolności religijnej w Polsce: NSA przyklepał odmowę rejestracji Polskiego Kościoła Latającego Potwora Spaghetti.
  • Data: 2018-07-29 17:42:12
    Temat: Re: Nie ma wolności religijnej w Polsce: NSA przyklepał odmowę rejestracji Polskiego Kościoła Latającego Potwora Spaghetti.
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 28 Jul 2018 19:07:53 +0200 (CEST), "A. Filip"
    <a...@p...pl> wrote:
    > Niespecjalnie wierzę że to "zwykła" religia. Wierzę że (takie)
    > wpierdalanie się państwa w ocenianie czy dana religia "zasługuje na
    > rejestracje" da więcej złego niż dobrego. Państwo (i NSA) uważa
    > inaczej.
    > Gdzieś (niestety) trzeba wyznaczyć granicę. Niech se państwa
    > utrzymuje
    > tą granicę "przyklepaną przez NSA" bez cienia mojej pomocy i
    > wsparcia.

    Trochę spyłciłeś konkretną sprawę. W tym przypadku były robione
    ekspertyzy biegłych religioznawców czy LKPS jest religią czy nie,
    decyzja NSA nie jest w oparciu o mniemanie sądu a raczej o
    ekspertyzy czy LKPS mieści się w definicji organizacji możliwej do
    rejestracji. Wg tych ekspertyz - nie (tylko tyle i aż tyle).

    --
    Marek