eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNie ma wolności religijnej w Polsce: NSA przyklepał odmowę rejestracji Polskiego Kościoła Latającego Potwora Spaghetti. › Re: Nie ma wolności religijnej w Polsce: NSA przyklepał odmowę rejestracji Polskiego Kościoła Latającego Potwora Spaghetti.
  • Data: 2018-07-29 18:05:30
    Temat: Re: Nie ma wolności religijnej w Polsce: NSA przyklepał odmowę rejestracji Polskiego Kościoła Latającego Potwora Spaghetti.
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek <f...@f...com> pisze:

    > Trochę spyłciłeś konkretną sprawę. W tym przypadku były robione
    > ekspertyzy biegłych religioznawców czy LKPS jest religią czy nie,
    > decyzja NSA nie jest w oparciu o mniemanie sądu a raczej o ekspertyzy
    > czy LKPS mieści się w definicji organizacji możliwej do
    > rejestracji. Wg tych ekspertyz - nie (tylko tyle i aż tyle).

    A co mnie obchodzi opinia ekspertów nie-wyznawców? Przykładowo: KRK
    rwie się drzwiami i oknami by ekspertami co do KRK byli nie-wyznawcy
    "jak za komuny"? Ja znam parę religii które dla mnie są śmieszne i
    nie powinny zasługiwać na miano religii. Jako osoba kulturalna się
    nie rwę by to ich wyznawcom publicznie w oczy mówić.
    Ich wiara, ich sprawa dopóki nie zechcą np. składać ofiar z ludzi.

    Czy ekspierdzi napisali wprost że ani jedna osoba nie może potraktować
    KLPS poważnie _jako wyznawca_ ? Wszystko ma swoje konsekwencje.

    --
    A. Filip