    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Neostrada i kary - pyt. z ciekawości
    Date: Thu, 23 Oct 2003 20:38:34 +0200

    Lekko OT, nie bić, ew. tylko splonkować poproszę:

    On Thu, 23 Oct 2003, Dan wrote:
    [...Tarnus...]
    >+ > A skąd niby mają wiedzieć ? Sam im powiesz na przesłuchaniu ?
    >+ > Żeby Ci to udowodnić musisz wpuścić pracownika tpsa i jego świadka.
    >+
    >+ z ciekawosci - a wychwycone nagłowki pakietów, gdzie okazuje się, że
    >+ w danej chwili "latają" 3 różne adresy kart sieciowych?

    Tak sobie myślę, że ciekawe jakbym miał NEO i włączył Alfę z VMSem[1],
    zapuszczając DECNETa i cluster - czy by tych kilka adresów[2] oraz
    multicastów[3] spowodowało zainteresowanie ;>

    [1] - może być linux, szukać "decnet for linux". Nie musi być
    DECNET, ale AFAIK dość trudno znaleźć protokół który "by
    default" przeprogramowuje adres[2] karty :) Pytać również
    "administratorów sieciowych szpeców TCPIP only" którzy mieli
    pech zetknąć się z oprogramowaniem PATCHWORKS :> (for Windows,
    ale było pod kilka innych systemów również).
    [2] o ile mi wiadomo rozróżnienie "hardware addres" od "executor
    address" (wybaczcie że nomenklatura DECNETowa, ale z powodu [1]
    mało w której sieci istnieje ścisłe określenie na rozróżnienie
    tychże :)) jest technicznie dość trudne[4], co powoduje że
    "widzenie" tej samej karty pod kilkoma adresami myli przeciwnika ;)
    Dla zainteresowanych: funkcja zmiany adresu "executor"
    jest *standardową* funkcją Ethernetu, to nie jest hiperhack
    że są programy narzędziowe pozwalające go zmieniać "w locie"
    (nie mylić z przeprogramowaniem hardware address w EPROMie !).
    [3] cluster "nastawia". LAVC (protokół VMScluster) jest jednym
    z niewielu którym nie przeszkadza zmiana "executor address"
    MAC karty "w locie" :) (bo na własnym multicascie "idzie"
    równolegle z resztą sieci). TCPIP (ze względu na ARP) i kilka
    innych (protokołów)[5] na takie dictum klęka :)
    [4] najprostszą metodą jest dowiedzenie się tego od systemu
    w którym jest karta - przez raport protokołu o ile
    administrator pozwolił, albo przez proste nieskomplikowane
    włamanie potocznie zwane "zhackowaniem" ;) (jak mniemam
    takoż "jeśli administrator bez swojej zgody pozwolił :>).
    [5] wskutek czego normalnie DECNET trzeba załadować na początku
    a później adres jest "trzymany". Ale wpisy w logach i tablice
    adresów w switchach zazwyczaj zostają ;)

    No a na deser: wiadomym mi jest o "analizach" przez sprawdzanie
    TTL. Próbował ktoś przestawiać "tak w Windows" (albo w jakichś
    aplikacjach) standardowe ustawienia ?

    pozdrowienia, Gotfryd