  • Data: 2006-02-20 13:56:08
    Temat: Re: Neo-Pewex'y
    Od: Sławek <s...@d...null> szukaj wiadomości tego autora

    Huckleberry wrote:

    > Tak, tylko tych wymogów niektórzy ludzie nigdy nie byliby w stanie
    > spełnić. Wymogi Makro teoretycznie każdy pełnoletni obywatel może spełnić
    > jeśli chce.

    Lista tych wymogów jest utajniona przed obywatelem - tzn. na moje żądanie
    okazania regulaminu Makro dowiedziałem się, że nie mogę go zobaczyć.
    Doprawdy trudno spełnić takie wymogi... a co dopiero oceniać, czy każdy
    może je spełnić.

    > Nie wiem, nie znam tak dobrze konstytucji, ale rozumiem, że możliwe są
    > różne interpretacje. Od rozsztrzygania jest Trybunał Konstytucyjny. Gdyby
    > wszystko było jednoznaczne to nie powstałaby ta instytucja.

    No właśnie - prawniku do dzieła - jest tu jakiś prawnik na forum?

    > Ja nie widzę problemu. W końcu taką "segregację" stosuje również państwo.
    > Ci z działalnością płacą składki zdrowotne, bezrobotni nie, więcej
    > zarabiający płacą wyższe podatki itp, itd.

    Tak, ale państwo ma prawo z natury rzeczy (władza ustawodawcza etc.) - co
    nie oznacza że każdy facio z warzywniaka też może sobie wydawać "Ustawy" -
    bo to właśnie jest kpina z legalnie istniejącej władzy.

    > A tu już dochodzimy do tego co mówiłem - te osoby NIE SĄ w stanie spełnić
    > wymogów więc jest to segergacja lub dyskryminacja, nazwij to jak chcesz.

    Dlaczego? - farba do włosów i hormon wzrostu plus trochę chirurgii... :)

    > Nieletni - pełnoletni, pracownik - przedsiębiorca.
    > Ja tu widzę analogie.
    > Dlatego właśnie stanie się przedsiębiorcą jest takie ważne.

    Dlatego sędzia powinien mieć jakiś small biznes, policjant dorabiać na boku,
    a niezależny reporter mieć jakąś np. drukarnię. Aktor może np. kwiaty
    chodować... A jak już ktoś przejazdem jest RP mając podwójne obywatelstwo
    to bez rejestracji jako "przedsiębiorca" ani rusz... :)

    > Uważam, że ma prawo do zapoznania się z regulaminem. A jeśli nie uzyskał
    > to sądzę, że pracownik złamał wewnętrzne przepisy Makro, które na pewno
    > nie zabraniają zapoznawania się z regulaminem ludziom z ulicy.

    Nooo... więc jednak cośtam złamano? A nawiasem mówiąc, czemu ten regulamin
    nie wisi sobie na ścianie, wewnątrz, Makro i czemu nie ma nawet o nim
    wzmianki w materiałach reklamowych Makro? :)

    > W ciągu jednego dnia to mógłbyś wypełnić zgłoszenie... :)

    A po co w tym grajdole? Nie wystarczy w UE? Np. przez internet w GB? :)

    Mam nawet ulotny pomysł - założyć firmę-krzak wystawiającą zupełnie full
    legal "bycie przedsiębiorcom" dla każdego chętnego - po prostu wypełniasz
    ankietę i stajesz się "członkiem zarządu firmy firma". Rejestracji to
    wymagać powinno raz jeden :) A ile frajdy potem - zwłaszcza jak Makro
    zechciałoby nie uznawać tej firmy na tych samych zasadach jak inne uznaje.
    :)

    Ale ja tam za leniwy jestem... :)

    > Po to żeby kupować w Makro.

    Do partii robotniczej też mogłem kiedyś wstąpić :)

    Sławek