  • Data: 2006-02-20 13:13:48
    Temat: Re: Neo-Pewex'y
    Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sławek" <s...@d...null> napisał w wiadomości
    news:dtcdpe$boa$1@zeus.man.szczecin.pl...

    > Podobnie w latach 1939-1945 aby chodzić chodnikiem trzeba było tylko
    > spełnić
    > pewne wymogi - być aryjczykiem np.

    Tak, tylko tych wymogów niektórzy ludzie nigdy nie byliby w stanie spełnić.
    Wymogi Makro teoretycznie każdy pełnoletni obywatel może spełnić jeśli chce.

    > Qweszczyn jest - czy każdy może wymagać czego chce - czy też wymagania te
    > są
    > jednak w jakiś sposób ograniczone (konstytucja, kodeksy, co tam jeszcze).

    Nie wiem, nie znam tak dobrze konstytucji, ale rozumiem, że możliwe są różne
    interpretacje. Od rozsztrzygania jest Trybunał Konstytucyjny. Gdyby wszystko
    było jednoznaczne to nie powstałaby ta instytucja.

    > Oczywiście - sprowadzam sprawę do absurdu - ale czy jak założę firmę i
    > będę
    > sprzedawał towar wyłącznie osobom nie posiadającym zarejestrowanej
    > działalności gospodarczej (tzn. nie dość że musi to być osoba fizyczna, to
    > nie może mieć firmy) - to będzie to full legal?

    Ja nie widzę problemu. W końcu taką "segregację" stosuje również państwo. Ci
    z działalnością płacą składki zdrowotne, bezrobotni nie, więcej zarabiający
    płacą wyższe podatki itp, itd.

    > A jeżeli jako klientów wybiorę tylko białych blondynów powyżej 180 cm
    > wzrostu? (Nota bene, paru VIP-ów by wtedy miało zakaz wstępu?)
    > A jeżeli dam wywieszkę: "inwalidów i kobiet w ciąży nie obsługujemy"?

    A tu już dochodzimy do tego co mówiłem - te osoby NIE SĄ w stanie spełnić
    wymogów więc jest to segergacja lub dyskryminacja, nazwij to jak chcesz.

    > Widzisz, kotuś, tu nie chodzi nawet (w przypadku Makro) o segregację
    > rasową,
    > ale po prostu o segregację bez przymiotnika. Czy dopuszczalna jest taka
    > segregacja? I czy dopuszczalna jest gdy robi to Makro - ale nie wtedy gdy
    > robię to ja?

    Widzisz, pimpuś, ja uważam że jest dopuszczalna.

    > Nieletni nie jest pełnoprawnym obywatelem. Dlatego właśnie uzyskanie
    > pełnoletności jest takie ważne.

    Nieletni - pełnoletni, pracownik - przedsiębiorca.
    Ja tu widzę analogie.
    Dlatego właśnie stanie się przedsiębiorcą jest takie ważne.

    >Ok, zredefiniujmy - pełnoletni obywatel RP
    > chce kupić towar w supermarkecie Makro - a nie może nie mając nawet prawa
    > (według kierownika Makro) do zapoznania się z regulaminem. Nadal uważasz,
    > że to jest w porządku?

    Uważam, że ma prawo do zapoznania się z regulaminem. A jeśli nie uzyskał to
    sądzę, że pracownik złamał wewnętrzne przepisy Makro, które na pewno nie
    zabraniają zapoznawania się z regulaminem ludziom z ulicy.

    > Nota bene, firmę mógłbym założyć w ciągu 1 dnia.

    W ciągu jednego dnia to mógłbyś wypełnić zgłoszenie... :)

    >Ale po co? :)

    Po to żeby kupować w Makro.

    pozdrawiam