eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNegocjacja ceny w zamówieniach korespondencyjnych › Re: Negocjacja ceny w zamówieniach korespondencyjnych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Negocjacja ceny w zamówieniach korespondencyjnych
    Date: Wed, 28 Oct 2009 21:12:12 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 25
    Message-ID: <hca92s$ntn$1@inews.gazeta.pl>
    References: <4...@n...home.net.pl> <1...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: afbn41.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1256761245 24503 95.49.39.41 (28 Oct 2009 20:20:45 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 28 Oct 2009 20:20:45 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-Priority: 3
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-User: robert.tomasik
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:613355
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Imiennika" <i...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:192f.000002be.4ae847ed@newsgate.onet.pl...
    >> Najlepiej w ogóle nie płać.
    > bardzo śmieszne

    I tu się mylisz. Bardzo mądrze i zgodnie z prawem. Firma przysłała
    konsumentowi ofertę zakupu rzeczy za 150 zł. Mógł on tę ofertę przyjąć i
    zamówić w tej cenie towar albo odrzucić. On zamówił rzecz za 75 zł tym
    samym odrzucając ich ofertę i składając własną. Teraz piłka jest po stronie
    firmy. Może ona ofertę zakupu przyjąć i rzecz wysłać za 75 zł (ale tego nie
    uczyniła) albo ofertę odrzucić. Teraz pytanie, jak traktować wysłanie
    rzeczy za 150 zł. Uważam, ze trudno to traktować jako przyjęcie oferty
    zakupu za 75 zł, a więc pozostaje interpretacja, że wysłali rzecz bez
    zamówienia, a w takim wypadku na podstawie wielokrotnie tu cytowanych
    przepisów firma czyni to na własne ryzyko i nie rodzi to po stronie klienta
    żadnych zobowiązań. Czyli właśnie może nie płacić.

    Z ostrożności procesowej wezwałbym firmę do zajęcia stanowiska w tej
    sprawie i złożenia oświadczenia, czy wysyłany towar należy traktować jako
    realizację oferty zakupu za 75 zł. I teraz znowu wybór ma firma. Albo
    stwierdzi, że to jest realizacja tej oferty i wówczas kupujący powinien
    zapłacić 75 zł (bo zamówił rzecz, a sam przekaz po prostu jest wadliwie
    wydrukowany) albo stwierdzą, że to nie jest realizacja tego zamówienia i
    rzecz wysłali za 150 zł - co powoduje, że adresat płacić nie musi.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1