  • Data: 2008-04-24 12:06:09
    Temat: Re: Nazwa spolki cywilnej lub jawnej
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Alek pisze:
    > Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał

    Zdanie co do zasady prawdziwe ale w wątku mowa jest o wpisaniu na
    fakturze niekompletnej nazwy podatnika i jej _uzupełnieniu_ notą a nie
    zmianie jednej osoby na drugą.

    > No nie wiem, widziałem i takie noty.

    Ile z nich przeszło pozytywnie kontrolę podatkową lub skarbową?

    Ja widziałam w EŚT zakładu dekarskiego plazmę i kino domowe. Amortyzacja
    w koszty szła.
    Można wpisać? Można amortyzować? Można, fizycznie się da.
    Pytanie CZY WOLNO?
    Odpowiedź otrzymuje się na ogół przy pierwszej kontroli.
    Często jest to kosztowna porada.

    To w kwestii "nie takie rzeczy widziałem".

    > Np. przedstawiciel handlowy pomylił się i przybił nie tę pieczątkę co
    > trzeba. Potem dosłał notę a księgowa u nabywcy ją zaakceptowała.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Notę korygującą wystawia nabywca a akceptuje wystawca faktury.
    Tylko wtedy jest to wiążące dla potrzeb VATu - powoduje zmianę danych na
    fakturze.
    W każdym innym układzie to taka sobie notatka.

    Fakt, że w obrocie funkcjonują dokumenty wystawiane nieprawidłowo i przy
    odrobinie złej woli skutkujące np. niemożnością odliczenia VAT przez
    nabywcę (najczęstsze - faktura zaliczkowa z enigmatycznym opisem
    "Zaliczka na towar" bez opisu i ceny całego zamówienia) świadczy tylko i
    wyłącznie o tym, że setki przedsiębiorców i niestety spora rzesza
    księgowych, co jest podwójnie naganne, nie zna przepisów do których
    powinni się stosować na co dzień.

    Maddy
    świeżo po boju o poprawną fakturę zaliczkową... zostaną chyba blizny...

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813