  • Data: 2008-04-23 12:27:35
    Temat: Re: Nazwa spolki cywilnej lub jawnej
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 19 Apr 2008 01:27:12 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Za to szczególnie tak. Należy zapoznać się z przepisami ;>
    > O faktury *VAT* szło, dobrze pamietam?

    > Nie, wspólnicy S.C. są odrębnymi *przedsiębiorcami*.
    > Za to S.C. jest odrębnym tworem prawnym, który co prawda ani nie jest
    > przedsiębiorcą, ani nie ma osobowości prawnej (co w szczególności
    > przekłada się na fakt, że nie może być właścicielem, tym samym
    > właścicielami oraz dokonującymi transakcji są wspólnicy SC), takoż
    > nie może być podatnikiem podatku dochodowego, ale w ramach prostych
    > i nieskomplikowanych zależności prawnych jest (owa spółka SC nie
> [...]

    Tak na marginesie spotkałem się kiedyś z przypadkiem spółki cywilnej,
    której wspólnicy nie byli przedsiebiorcami a spółka była płatnikem VAT.
    Ktoś wybrał taką formę prawną do wynajmu nudynku mającego kilku
    współwłaścicieli na cele gospodarcze. Podobno najdłużej trwało przekonanie
    US, że wspólnicy nie muszą rejestrować działalności gospodarczej.