    From: Roman Rumpel <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nazwa firmy - zastrzeżenie, sprawdzenie etc
    Date: Sun, 04 May 2008 23:48:40 +0200

    bodie kotas pisze:
    > Witam grupowiczów
    >
    > Planuję założyć własną firmę i urodziło mi się takie pytanie - czy nazwę
    > można zastrzec i gdzie oraz czy przed zarejestrowaniem firmy można
    > gdzieś sprawdzić czy taka nazwa nie jest zastrzeżona wcześniejprzez
    > kogoś innego
    >
    > czy takie procedury mają charakter międzynarodowy etc
    >
    > jednym słowem gdzie iść i o co pytać a przede wszystkim na co uważać
    >
    > dziękuję za rady i pomoc

    Pomijając kolejną dyskusję co jest, a co nie jest firmą, marką, znakiem
    towarowym itp odpowiem po prostu na Twoje pytania.

    Masz rację, ze warto nazwę sprawdzić. Najlepiej zrobi to rzecznik
    patentowy, poszukaj jakiegoś w swojej okolicy.

    Badania, żeby było sensowne musi mieć charakter międzynarodowy, trzeba
    uwzględnić zarówno bazy polskiego Urzędu Patentowego, jak i OHIM.

    Musisz w rozmowie z rzecznikiem powiedzieć, czym masz zamiar sie
    zajmować w swojej firmie.

    Roman Rumpel Skype: rumpel.roman