    From: bodie kotas <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Nazwa firmy - zastrzeżenie, sprawdzenie etc
    Date: Sat, 3 May 2008 17:11:36 +0200

    On 2008-05-03 16:45:16 +0200, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> said:

    > Jeśli za firmę rozumiesz działalność gospodarczą, to nazwą firmy jest
    > Twoje imię i nazwisko. Niektórzy dodają do tego jakieś dodatkowe słowa.
    > Generalnie ani imię i nazwisko, ani dodatek nie podlega zastrzeżeniu,
    > czyli mogą być dwie firmy o nazwie Jan Kowalski, jak również dwie firmy
    > o nazwie "Alma Jan Kowalski" i "Alma Jarosław Dąbrowski".
    >
    > Podobnie jeśli już będzie istniała firma o danej nazwie (np. Jan
    > Kowalski), to nie oznacza to, że nie może powstać druga o takiej samej
    > nazwie (Jan Kowalski).

    heh to mogę "ORLEN Jan Kowalski" ... obawiam się że nie

    chodzi mi o sytuację (chyba?) znaku towarowego czy jakoś tak ... np
    sytuacja apple computer który ma cały czas sprawy z wytwórnią płytową
    apple

    załóżmy że nazwę sobie firmę bluenote ... potem mam logo z napisem
    "bluenote" po pierwsze nie chcę mieć problemów z kimś kto to sobie
    zastrzegł czy opatentował po drugie nie chcę żeby kto inny potem mógł z
    tej nazwy korzystać

    dajmy na to mam site www.bluenote.pl zbieram wokół nich klientów
    wizerunek etc ... a po roku komuś muszę ją oddac

    takich sytuacji chcę uniknąć

    dzięki pozdrawiam

    --
    Nie Pisz na tego maila - nie sprawdzam tej skrzynki