eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow › Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
  • Data: 2011-03-28 22:57:25
    Temat: Re: Nauczyciel zmusza ucznia do korzystania z komercyjnych programow
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.03.2011 00:49, Maciek pisze:
    > Ale wtedy nie może to być praca domowa (wyjąwszy szkoły dające uczniom
    > licencje edukacyjne do użytku domowego, ale o ile wiem to mają tylko
    > uczelnie).

    Po pierwsze primo: zadanie _domowe_ to tylko nazwa. Jego wykonanie w
    pracowni w czasie konsultacji jest również OK. Ja w podstawówce
    odrabiałem zadania ,,domowe'' w świetlicy szkolnej czekając na mamę/babcię.

    Po drugie primo: każde zadanie czegoś wymaga. Darmowy program wymaga
    niedarmowego komputera.

    Zresztą, spróbuj zrobić np. korespondencję seryjną we Writerze. No niby
    się da, możliwości względem Worda są żenuła. Poza tym, sposób wykonania
    jest diametralnie inny w tych programach. Świadomy nauczyciel nie będzie
    pogłębiał wykluczenia informatycznego swoich podopiecznych. Kilku moich
    znajomych, fanatycznych wielbicieli OOo sięgnęło po MSO, gdy okazało
    się, że Calc w porównaniu z Excelem to zabaweczka, a oni musieli zrobić
    wykresy i obliczenia do laborek,

    --
    Przemysław Adam Śmiejek