  • Data: 2011-04-08 17:48:18
    Temat: Re: Narodowy spis powszechny
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (08.04.2011 13:29), Firankowy potwór wrote:
    > Użytkownik "mvoicem" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > Dobrze, ale skąd państwo ma wiedzieć ilu ich i kto nimi jest??

    Państwo nie musi o nich wiedzieć żeby byli obywatelami. W ogólności
    państwo wcale nie musi nic o swoich obywatelach wiedzieć - przez długie
    wieki państwa obywały się bez wiedzy o poszczególnych obywatelach i
    jakoś cywilizacja przez to nie upadła.

    [...]
    > Niektóre państwa afrykańskie mają bardzo bogatą historię, ale na pewno
    > nikt by tam nie wpadł na pomysł, że obywatelstwo ciągnie się jak smród.

    Nie chodzi o bogatą historię, ale o ciągłość prawa (bogata historia, a
    nie daj Boże ciekawa historia, zazwyczaj oznacza problemy z tą
    ciągłością). Po prostu dla kilku pokoleń w Polsce masz tą ciągłość
    (przynajmniej w zakresie obywatelstwa), dla kilkunastu pokoleń w Afryce
    - raczej nie. Stąd różnica między Polonusami a Murzynami.

    > Znów Polska w tyle za murzynami.

    No nie wiem, raczej ciągłość i stabilność prawa uważa się za zaletę a
    nie wadę.

    p. m.