    From: datmar <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Namolna spoldzielnia mieszkaniowa [dlugie]
    Date: 18 May 2003 10:56:07 GMT
    Sender: d...@p...onet.pl@pe180.katowice.sdi.tpnet.pl

    "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net> wrote in
    news:4CC40F9F423ADA44B33E2E6448A20921AAE9CE@jplwant0
    03.jasien.net:

    > nie piszesz jakie to opłaty,

    Pisze: oplaty za garaz. Problem podstawowy - nie ma garazu, jest komorka
    wolnostojaca, przypisana do lokalu jako pomieszczenie przynalezne. Nie jest
    wiec to samodzielny lokal, w stosunku do ktorego nalezy oplacac czynsz
    (zreszta - czy placi sie dodatkowo np. za piwnice?).

    > dlaczego nie zmianić zarządcy ? jest ust o wł lokali i trzeba z tego
    > korzystac,

    A chociazby dlatego, ze na siedem (sic! w gre wchodzi wiec kodeks cywilny i
    kodeks postepowania cywilnego) lokali mieszkalnych wykupiony jest tylko ten
    jeden, zas zapis o sprawowaniu zarzadu przez spoldzielnie umieszczony
    zostal w akcie notarialnym podczas zawierania umowy.

    > a dlaczego to ma robic spółdzielnia a nie właściciele ?
    > piszesz przecież że sp-nia jest zarządca a więc robic powinna to,
    > co uchwala właściciele, a skoro nie ma uchwał, to jak to
    > wogóle działa ?

    Pisze przeciez rowniez, ze spoldzielnia nie wypelnia swych obowiazkow
    wynikajacych z ustawy. Od momentu sprzedazy lokalu nie zwolano ani jednego
    zebrania, nie podjeto zadnej uchwaly, zas wyodrebniony fundusz remontowy
    "pojawil sie" dopiero po naszych staraniach.

    > do sądu prawo ma każdy ale zastanów o co i kogo byś pozwał ?
    > czy sp-nia naruszyła prawo własności i zajęła część nieruchomości ?

    Nie. Spoldzielnia rosci sobie prawo wlasnosci juz sprzedanej. Smieszne jest
    to, ze na poczatku po sprzedazy nie docieralo do nich nawet, ze wlasciciel
    to wlasciciel a nie "najemca" lub "uzytkownik", ktorych to sformulowan z
    uporem uzywali.

    > słabo to widze,
    > na wszystkie twoje bolączki jest niestety jedna droga -
    > poprzez zebranie wspólnoty i korzystanie z ust o wł lokali.
    > O pomoc zwacac się trzebsa do innych właścicieli i wtedy występować
    > jednym frontem,
    > niestety, wszystko w rekach właściciela,

    Jak wyzej. W budynku jest dwoch wlascicieli - jednym jest spoldzielnia,
    drugim opisywana przeze mnie osoba. Wiec w praktyce wszyscy wlasciciele
    prywatni wystepuja jednym frontem... ;)

    Na codzien mam do czynienia z problemami duzej wspolnoty mieszkaniowej - 80
    lokali, wszystkie wykupione na wlasnosc - wiec przypadek przeze mnie
    opisany jest dla mnie calkowita zagadka.

    Moze ktos jeszcze?

    Marcin D.