    From: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Namierzeni za używanie sieci p2p
    Date: Mon, 2 Oct 2006 22:14:57 +0200

    Mon, 02 Oct 2006 22:05:47 +0200, na pl.soc.prawo, Hikikomori San
    napisał(a):

    > A to już zależy... Bo moge wystawic fotki na moja www, opisa ze sa moje
    > i zabronic publikacji bez mojej pisemnej zgody. innymi slowy pozwalam,
    > zeby sobie ktos poogladal fotki, ale nie pozwalam umieszczac ich
    > (publikowac) gdziekolwiek...

    OK. Dobrze, możemy sobie wymyślać co nam się podoba, ale w świetle
    poruszonego wątku i przykładu policjanta, czy też autora wykonującego
    fotki, opatrzone prawem autorskim, późniejsze ich "puszczenie w świat" i
    ściganie ich z mocy prawa ma się w rzeczywistości nijak prawda ? :)))

    Tutaj możnaby użyć innego przykładu prowokacji.
    Policjant udostępnia np. znany film. Zapisuje logi, sprawdza IP dokonuje
    ustalenia właścicela. Czy może w świetle swoich uprawnień do zdobywania
    dowodów z sprawie na wszystkie możliwe i dopuszczalne sposoby tak
    postępować ?

    Warto wspomnieć o RIAA (Recording Industry Association of America).
    Istnieją (bądź istniały serwery), które służą za przynęty.
    Klienci pobierający utwory są/byli hurtowo wyłapywani i w USA takie
    praktyki są jak najbardziej dozwolone o czym już niejednokrotnie
    słyszeliśmy w mediach. Jednak chyba to zależy od radykalnie bardziej
    rygorystycznej ochronie praw autorskich, które w Stanach są niemalże
    świętością.

    ===Tomy===
    --
    Software is like sex: